Overslaan en naar de inhoud gaan

Alleen oplagestijging NRC Handelsblad in Q1

Alleen NRC Handelsblad zag de totaal betaalde gerichte oplage stijgen in het eerste kwartaal van 2012 ten opzichte van dezelfde periode…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte oplagecijfers van – instituut voor Media Auditing. NRC Handelsblad steeg van 182.892 naar 183.906 exemplaren. Zusje nrc.next ging terug van 73.631 naar 72.292. Het oplagesucces van NRC Handelsblad valt vooral toe aan de stijging in (plus 3316, dat is 15 procent meer dan vorig jaar). NRC Handelsblad heeft het Langweekend abonnement (donderdag, vrijdag en zaterdag) en het zaterdagabonnement. Hoi vermeldt niet hoeveel van elk deelabonnement wordt verkocht.

related partner content for mobile comes here

De Telegraaf blijft de grootste daler in de markt en ging van 544.719 naar 513.237. Een daling van bijna 6 procent.

Van de titels van De Persgroep zijn het vooral Het Parool en Trouw die relatief scherp dalen. Het Parool ging van 63.255 naar 58.899 (-7 pct) en de Trouw-oplage daalde van 94.865 naar 90.897 (-4 pct). Ook AD en De Volkskrant gingen flink terug: van 393.668 naar 385.450 en van 240.591 naar 233.015 exemplaren. Dat levert een gemiddelde daling op van De Persgroep titels van -3,0 procent.

Het Financieele Dagblad ging van 55.635 naar 49.801. Ook het Reformatorisch Dagblad daalde in oplage: van 50.369 naar 48.573. Het Nederlands Dagblad moest terug van 28.072 naar 25.067.

Gratis dagbladen
Bij de gratis dagbladen daalde de totaal verspreide oplage van het inmiddels ter ziele gegane dagblad De Pers van 288.857 naar 278.750. De oplage van Metro daalde van 480.916 naar 463.392 exemplaren (-3,6 pct). Spits - onderdeel van het Telegraaf-concern - ging het sterkst terug in oplage, van 391.178 naar 326.030 exemplaren. Dat is een daling van 16,7 procent.

Regionale dagbladen
De gezamenlijke regionale dagbladen gingen in oplage terug van 1,41 miljoen naar 1,35 miljoen exemplaren, een daling van 3,9 procent (55,5 duizend stuks minder). De grootste uitgever van regionale dagbladen in Nederland, Wegener, daalde ook met ongeveer dat percentage: -4,0 procent. In het eerste kwartaal van 2011 drukte het nog 734.067 betaalde exemplaren, dit jaar waren dat er 704.339 (min 29.728).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in