23% Nederlandse bedrijven doet niets op sociale media


Deze cijfers zijn gelijklopend met die van de buurlanden. Gemiddeld genomen loopt Nederland vooruit op de rest. Amerikaanse bedrijven staan nog verder in hun gebruik van sociale media.
Het onderzoek laat volgens Insights zien dat bedrijven het belangrijk vinden om aanwezig te zijn op socialenetwerksites. Maar dit betekent niet dat het altijd op een doordachte manier gebeurt.
Voorlopen
Slechts 15 procent van de bedrijven integreert zijn socialemedia-aanpak in de totale bedrijfsstrategie. 17 procent van de bedrijven is bezig met de integratie. 46 procent is momenteel aan het experimenteren of zet hun allereerste stappen op het sociale web. 23 procent van de Nederlandse bedrijven doet helemaal niets op sociale media. Ook op het vlak van de integratie van sociale media loopt Nederland voor op de buurlanden.
Vier op de tien Nederlandse bedrijven luisteren naar wat consumenten over hen vertellen op sociale netwerksites.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet beantwoorden van vragen via sociale media zit wel heel sterk in de lift. 66 procent van de bedrijven geeft aan dat ze vragen of klachten die via sociale media binnenkomen ook steeds behandelen. Slechts 26 procent van de bedrijven uit dit onderzoek praat mee met consumenten.
Digitale kloof
De kans is reëel dat er vrij snel een digitale kloof zal ontstaan in de bedrijfswereld, zegt InSites. Dit onderzoek bewijst immers dat bedrijven die vandaag al veel investeren in de nieuwe media, dat in de toekomst nog meer zullen doen. Bedrijven die vandaag nog niet veel investeren, hebben ook geen plannen in die richting.
In het onderzoek van InSites Consulting werden 1.222 top managers geïnterviewd van bedrijven (+20fte) in de Verenigde Staten, Groot- Brittannië, Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid