Overslaan en naar de inhoud gaan

23% Nederlandse bedrijven doet niets op sociale media

53 procent van de Nederlandse bedrijven maakt gebruik van Facebook, 45 procent heeft een Twitteraccount, 42 procent is aanwezig op LinkedIn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze cijfers zijn gelijklopend met die van de buurlanden. Gemiddeld genomen loopt Nederland vooruit op de rest. Amerikaanse bedrijven staan nog verder in hun gebruik van sociale media.
Het onderzoek laat volgens Insights zien dat bedrijven het belangrijk vinden om aanwezig te zijn op socialenetwerksites. Maar dit betekent niet dat het altijd op een doordachte manier gebeurt.

related partner content for mobile comes here

Voorlopen
Slechts 15 procent van de bedrijven integreert zijn socialemedia-aanpak in de totale bedrijfsstrategie. 17 procent van de bedrijven is bezig met de integratie. 46 procent is momenteel aan het experimenteren of zet hun allereerste stappen op het sociale web. 23 procent van de Nederlandse bedrijven doet helemaal niets op sociale media. Ook op het vlak van de integratie van sociale media loopt Nederland voor op de buurlanden.
Vier op de tien Nederlandse bedrijven luisteren naar wat consumenten over hen vertellen op sociale netwerksites.

Het beantwoorden van vragen via sociale media zit wel heel sterk in de lift. 66 procent van de bedrijven geeft aan dat ze vragen of klachten die via sociale media binnenkomen ook steeds behandelen. Slechts 26 procent van de bedrijven uit dit onderzoek praat mee met consumenten.

Digitale kloof
De kans is reëel dat er vrij snel een digitale kloof zal ontstaan in de bedrijfswereld, zegt InSites. Dit onderzoek bewijst immers dat bedrijven die vandaag al veel investeren in de nieuwe media, dat in de toekomst nog meer zullen doen. Bedrijven die vandaag nog niet veel investeren, hebben ook geen plannen in die richting.

In het van InSites Consulting werden 1.222 top managers geïnterviewd van bedrijven (+20fte) in de Verenigde Staten, Groot- Brittannië, Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in