Overslaan en naar de inhoud gaan

Oh Oh Cherso van de buis door bierlobby

De populaire tv-serie Oh Oh Cherso (RTL5) is gestaakt na een lobby van de Stichting Verantwoordelijk Alcoholgebruik (Stiva).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. De sector had moeite met overmatig alcoholgebruik door jongeren en de lobby heeft toen gedreigd met het intrekken van reclameblokken.

related partner content for mobile comes here

Directeur Peter de Wolf van zegt dat zijn stichting een gesprek heeft gehad met Eyeworks en RTL en daar zijn bezwaren op tafel heeft gelegd. 'En ze hebben daar heel goed naar ons geluisterd. Een programma als Oh Oh Cherso is veel bepalender voor de buitenwereld dan onze eigen reclame. Het helpt de discussie niet als wij als drankproducenten ons keurig aan allerlei regels houden en dat in een programma alle remmen los gaan. Wij worden daar op aangesproken.'

Er zijn volgens De Wolf jongeren die denken dat de grote hoeveelheden alcohol die in Oh Oh Cherso worden gebruikt, normaal gedrag is. 'Ik vind dat een zender en een tv-producent ook na moeten denken en hun verantwoordelijkheden hebben.'

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in