Tesco lanceert online insight tool voor merken
De nieuwe tool, Tesco Connect genaamd, moet mee helpen om voedselverkopen in Groot-Brittannië een boost te geven. Tesco heeft te maken met dalende verkopen en heeft de marketinginspannigen dan ook opgeschroefd.
Volgens de retailer kunnen merken die gebruik maken van de portal producttrends identificeren en de data gebruiken voor relevante promoties. Marketeers kunnen de tool ook gebruiken om voorspellingen te doen over veranderingen in hun productranges.
Kortom, de tool moet merken meer inzicht geven in het koopgedrag van hun consumenten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTesco Connect wordt de komende maanden verder uitgerold. Onder andere Innocent, Nestle en Unilever deden mee in de beta-fase. De fabrikanten geven aan dat het platform nu al heeft geholpen om tekorten met meer dan een derde te verminderen.
Tony Mitchell, supply chain director Tesco: ‘De feedback van de partijen is nu al fantastisch. Veel hebben aangegeven dat door deze data hun manier van werken verandert, en dat het helpt om de (marketing)inspanningen beter in te zetten.’
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid