Overslaan en naar de inhoud gaan

Tesco lanceert online insight tool voor merken

Tesco ontwikkelde een online insight portal voor fabrikanten als Unilever en Nestle, om nieuwe consumententrends te kunnen identificeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe tool, Tesco Connect genaamd, moet mee helpen om voedselverkopen in Groot-Brittannië een boost te geven. Tesco heeft te maken met dalende verkopen en heeft de marketinginspannigen dan ook opgeschroefd.

related partner content for mobile comes here

Volgens de retailer kunnen merken die gebruik maken van de portal producttrends identificeren en de data gebruiken voor relevante promoties. Marketeers kunnen de tool ook gebruiken om voorspellingen te doen over veranderingen in hun productranges.
Kortom, de tool moet merken meer inzicht geven in het koopgedrag van hun consumenten.

Tesco Connect wordt de komende maanden verder uitgerold. Onder andere Innocent, Nestle en Unilever deden mee in de beta-fase. De fabrikanten geven aan dat het platform nu al heeft geholpen om tekorten met meer dan een derde te verminderen.

Tony Mitchell, supply chain director Tesco: ‘De feedback van de partijen is nu al fantastisch. Veel hebben aangegeven dat door deze data hun manier van werken verandert, en dat het helpt om de (marketing)inspanningen beter in te zetten.’

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in