Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi komt met Pepsi Kick

Pepsi zet een nieuwe versie van zijn cola in de markt: Pepsi Kick, een suikervrije cola met extra cafeïne in een beer-bottle verpakking…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PepsiCo zegt dat het in de markt zetten van Pepsi Kick past bij de strategie past: het merk ‘wil consumenten inspireren met innoverende producten en campagnes’.

related partner content for mobile comes here

Er is volgens een groeiende vraag naar een oppeppende drank zonder suikers.

Caroline Henneman, senior brandmanager Beverages bij PepsiCo Nederland. ‘De toevoeging van extra cafeïne past in het bruisende en drukke bestaan van consumenten, die anno 2012 meer verwachtingen hebben van hun frisdrank dan voorheen. Hoewel een energydrink hierbij uitkomst biedt, blijkt dat deze drank met een aantal negatieve kenmerken wordt geassocieerd, zoals de hoeveelheid suiker en de specifieke smaak.’

Introducties Nederland is het eerste Europese land waar Pepsi Kick op de markt komt. Eerder werd de frisdrank in 2009 geïntroduceerd in Mexico.

Pepsi Kick is de eerste Nederlandse productintroductie binnen het colasegment van Pepsi in 19 jaar. De laatste innovaties waren Pepsi Light (1981) en Pepsi Max (1993).

Na een langere tijd minder zichtbaar te zijn geweest in de media, komt Pepsi in 2012 terug met nieuwe campagnes die Pepsi met name bij jongeren weer op de kaart moeten zetten. Dit voorjaar deed Pepsi dit met de ‘Kick in the Mix’ campagne, nu gevolgd door de campagne ter lancering van Pepsi Kick. Beide campagnes maken deel uit van de Pepsi ‘revival’ en met het in de markt zetten van Pepsi Kick, maakt de colaproducent haar volgende stap in Nederland.

De campagne start begin juli met een radio- en televisiecommercial, eind juli komt daar een out-of-home campagne bij,met uit abri’s en spectaculairs. En er komt ook een landelijke promotie in winkels en wordt er gesampled op diverse dance-events.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in