'Helft Nederlandse bedrijven op Facebook'
53 procent van de Nederlandse bedrijven maakt gebruik van Facebook, 45 procent heeft een Twitter account, 42 procent is aanwezig op LinkedIn en 22 procent gebruikt YouTube. Opmerkelijk is dat bedrijven die op dit moment nog niet actief zijn op sociale media, dat ook in de toekomst niet van plan zijn. Volgens het onderzoeksbureau ontstaat er zo een 'digitale kloof'.
Vier op de tien Nederlandse bedrijven luisteren naar wat consumenten over hen vertellen op sociale netwerksites. Het beantwoorden van vragen via sociale media zit sterk in de lift. 66 procent van de bedrijven geeft aan dat ze vragen of klachten die via sociale media binnenkomen ook steeds behandelen. Slechts 26 procent van de bedrijven uit dit onderzoek praat mee met consumenten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe gegevens over Nederland maken deel uit van internationaal onderzoek onder ruim 1.200 hoge managers binnen bedrijven met minimaal 20fte aan personeel. Naast Nederland werden ook de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en België onderzocht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid