Persgroep bundelt recruitment, blad Intermediair verdwijnt
Bij de bekendmaking van de overname van VNU Media door de Persgroep zat het er natuurlijk dik in dat er veranderingen gingen plaatsvinden ten aanzien van de recruitment proposities van beide uitgevers, inmiddels is duidelijk hoe de plannen eruit zien. Concreet gaat het om de recruitment-proposities van Intermediair, de Volkskrant, vkbanen.nl, AD, Trouw en Het Parool.
Alle activiteiten worden samengevoegd binnen een nieuw carrièreplatform dat is ondergebracht bij VNU Vacature Media . Binnen dit platform zijn de diverse activiteiten met elkaar verbonden, met Intermediair als spil. Daarnaast blijft de jobboard propositie rondom NationaleVacaturebank.nl bestaan. Het concept zal in het vierde kwartaal van dit jaar live gaan.
De nieuwe onderneming telt straks meer dan tweehonderd fte'ers. Ongeveeer honderd banen komen te vervallen, vooral op commerciële, redactionele en ondersteunende afdelingen. De Persgroep geeft aan gedwongen ontslagen zo veel mogelijk te willen voorkomen, gesprekken met bonden en ondernemingsraden over een sociaal plan zijn gaande. Overigens maakten recent zowel VNU media topman Erik Hoekstra als marketing directeur Masha Kodden hun vertrek bekend. Beide gaan aan de slag bij De Telefoongids.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOnderdeel van de plannen is om het weekblad Intermediair, dat nu nog via gesloten circulatie verspreid onder circa 150.000 abonnees, te vervangen door een volledig nieuw interactief, digitaal magazine.De site vkbanen.nl wordt de komende tijd geïntegreerd in Intermedair.nl, dat zich richt op het leveren van kwalitatieve carrière content, tests, tools en banen voor hoogopgeleiden. Omdat Intermediair.nl slechts 10% overlap zou hebben met vkbanen.nl wat betreft adverteerders en bezoekers, moet de integratie een directe vergroting opleveren van het aanbod van zowel banen als kandidaten.
Verder wordt Intermediair als merk geïntegreerd met de recruitment-pagina’s van de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool. De koppeling van krantentitels aan het merk Intermediair moet het voor klanten mogelijk maken om vacatures vanuit de kranten door te plaatsen naar de site en het digitale magazine Intermediair. Volgens Florence Schmit, commercieel directeur van VNU Vacature Media,moet het nieuwe magazine de digitale spil worden van alle bestaande print en online recruitment-activiteiten van VNU Vacature Media. 'Het nieuwe digitale magazine van Intermediair integreert content, social media en interactie met de website Intermediair.nl in een vernieuwend, relevant en dynamisch formaat. We verbreden hiermee onze doelgroep naar jonge gebruikers en kunnen bestaande adverteerders nieuwe functionaliteit en innovatieve toepassingen bieden om geschikte kandidaten te bereiken.'
Jobboard NationaleVacaturebank.nl en InICT (jobboard van Tweakers.net en Computable) blijven afzonderlijke onderdelen van VNU Vacature Media. VNU Vacature Media kondigt aan fors te willen investeren om de positie en het product van NationaleVacaturebank.nl als brede vacaturesite in MBO en HBO markten verder te versterken.
Tweakers.net, de IT/consumentenelektronica site, blijft onderdeel van VNU Vacature Media, met ambitieuze plannen om de marktpositie in Nederland te vergroten en tevens uit te breiden naar België.
VNU Vacature Media bereikt nu al met alle recruitment-activiteiten tezamen 40% van de beroepsbevolking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid