Overslaan en naar de inhoud gaan

Persgroep bundelt recruitment, blad Intermediair verdwijnt

Persgroep voegt de eigen recruitment-activiteiten samen met die van VNU Media en schrapt honderd banen. Ook de printuitgave van Intermediar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de bekendmaking van de overname van VNU Media door de Persgroep zat het er natuurlijk dik in dat er veranderingen gingen plaatsvinden ten aanzien van de recruitment proposities van beide uitgevers, inmiddels is duidelijk hoe de plannen eruit zien. Concreet gaat het om de recruitment-proposities van Intermediair, de Volkskrant, vkbanen.nl, AD, Trouw en Het Parool.
Alle activiteiten worden samengevoegd binnen een nieuw carrièreplatform dat is ondergebracht bij VNU Vacature Media . Binnen dit platform zijn de diverse activiteiten met elkaar verbonden, met als spil. Daarnaast blijft de jobboard propositie rondom bestaan. Het concept zal in het vierde kwartaal van dit jaar live gaan.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe onderneming telt straks meer dan tweehonderd fte'ers. Ongeveeer honderd banen komen te vervallen, vooral op commerciële, redactionele en ondersteunende afdelingen. De Persgroep geeft aan gedwongen ontslagen zo veel mogelijk te willen voorkomen, gesprekken met bonden en ondernemingsraden over een sociaal plan zijn gaande. Overigens maakten recent zowel VNU media topman Erik Hoekstra als marketing directeur Masha Kodden hun vertrek bekend. Beide gaan aan de slag bij De Telefoongids.

Onderdeel van de plannen is om het weekblad Intermediair, dat nu nog via gesloten circulatie verspreid onder circa 150.000 abonnees, te vervangen door een volledig nieuw interactief, digitaal magazine.De site vkbanen.nl wordt de komende tijd geïntegreerd in Intermedair.nl, dat zich richt op het leveren van kwalitatieve carrière content, tests, tools en banen voor hoogopgeleiden. Omdat Intermediair.nl slechts 10% overlap zou hebben met vkbanen.nl wat betreft adverteerders en bezoekers, moet de integratie een directe vergroting opleveren van het aanbod van zowel banen als kandidaten.

Verder wordt Intermediair als merk geïntegreerd met de recruitment-pagina’s van de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool. De koppeling van krantentitels aan het merk Intermediair moet het voor klanten mogelijk maken om vacatures vanuit de kranten door te plaatsen naar de site en het digitale magazine Intermediair. Volgens Florence Schmit, commercieel directeur van VNU Vacature Media,moet het nieuwe magazine de digitale spil worden van alle bestaande print en online recruitment-activiteiten van VNU Vacature Media. 'Het nieuwe digitale magazine van Intermediair integreert content, social media en interactie met de website Intermediair.nl in een vernieuwend, relevant en dynamisch formaat. We verbreden hiermee onze doelgroep naar jonge gebruikers en kunnen bestaande adverteerders nieuwe functionaliteit en innovatieve toepassingen bieden om geschikte kandidaten te bereiken.'

Jobboard NationaleVacaturebank.nl en InICT (jobboard van Tweakers.net en Computable) blijven afzonderlijke onderdelen van VNU Vacature Media. VNU Vacature Media kondigt aan fors te willen investeren om de positie en het product van NationaleVacaturebank.nl als brede vacaturesite in MBO en HBO markten verder te versterken.
Tweakers.net, de IT/consumentenelektronica site, blijft onderdeel van VNU Vacature Media, met ambitieuze plannen om de marktpositie in Nederland te vergroten en tevens uit te breiden naar België.
VNU Vacature Media bereikt nu al met alle recruitment-activiteiten tezamen 40% van de beroepsbevolking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in