Catvertising voor ASPCA
Hovercat
In het filmpje Hovercat is te zien hoe de ex-asielkat George, geadopteerd door ABC presentator Dan Harris, de tijd doorbrengt als het baasje van huis is. Zwevend, zo blijkt. Op pittige dubstep- muziek voert de rode kater in slow motion allerlei luchtacrobatiek uit. Het filmpje is gemaakt met twaalf Canon 7D-camera’s die de mooiste zweefmomenten vastlegden. Hoe kat George ertoe bewogen werd de spectaculaire zweefmomenten uit te voeren, is niet bekend.
Een YouTube-hit was geboren. Met 500.000 kijkers binnen een week, hoopt de ASPCA dat het maken van een leuk onlinefilmpje een reden wordt om een asielkat in huis te nemen. Aan de campagne zitten ook Twitter- acties vast zoals #mypetis waarbij mensen gevraagd wordt wat hun huisdier op dit moment aan het doen is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHovercat - Bureau: Mekanism, New York. Klant: ASPCA.
Kittywood
De immense populariteit van zelfgemaakte kattenfilmpjes is reden voor het Canadese reclamebureau John St. om hun bedrijfsvoering om te gooien: ze gaan in Catvertising. In een typisch reclame-achtig casefilmpje wordt uitgelegd hoe katten de toekomst van marketing zijn.
Een hoax natuurlijk, die trouwens afgekeken lijkt van de eerdere YouTube-video Kittywood, over het virtuele Cat Videos Incorporated.
Overigens was de ASPCA niet op de hoogte van de kortgeleden 'gelanceerde' helikopterkat van de Nederlandse kunstenaar Bart Jansen.
bron: Creativity Online
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid