Overslaan en naar de inhoud gaan

Catvertising voor ASPCA

(VS) Katten en internet: al jaren een gelukkig huwelijk. De Amerikaanse dierenbescherming ASPCA maakt van YouTube een reden om een asielkat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hovercat
In het filmpje Hovercat is te zien hoe de ex-asielkat George, geadopteerd door ABC presentator Dan Harris, de tijd doorbrengt als het baasje van huis is. Zwevend, zo blijkt. Op pittige dubstep- muziek voert de rode kater in slow motion allerlei luchtacrobatiek uit. Het filmpje is gemaakt met twaalf Canon 7D-camera’s die de mooiste zweefmomenten vastlegden. Hoe kat George ertoe bewogen werd de spectaculaire zweefmomenten uit te voeren, is niet bekend.

related partner content for mobile comes here

Een YouTube-hit was geboren. Met 500.000 kijkers binnen een week, hoopt de ASPCA dat het maken van een leuk onlinefilmpje een reden wordt om een asielkat in huis te nemen. Aan de campagne zitten ook Twitter- acties vast zoals waarbij mensen gevraagd wordt wat hun huisdier op dit moment aan het doen is.

Hovercat - Bureau: Mekanism, New York. Klant: ASPCA.

Kittywood
De immense populariteit van zelfgemaakte kattenfilmpjes is reden voor het Canadese reclamebureau John St. om hun bedrijfsvoering om te gooien: ze gaan in Catvertising. In een typisch reclame-achtig casefilmpje wordt uitgelegd hoe katten de toekomst van marketing zijn.

Een hoax natuurlijk, die trouwens afgekeken lijkt van de eerdere YouTube-video , over het virtuele Cat Videos Incorporated.

Overigens was de ASPCA niet op de hoogte van de kortgeleden 'gelanceerde' van de Nederlandse kunstenaar Bart Jansen.

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in