Overslaan en naar de inhoud gaan

Monique Opdam vertrekt bij ING

Monique Opdam, directeur communicatie&PR, vertrekt bij ING Nederland per 1 augustus. Ze heeft nog geen nieuwe baan, maar ‘is wel met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opdam (44) begon in augustus 2006 bij de Postbank en was dus in totaal zes jaar werkzaam bij ING. Ze wordt opgevolgd door Johan van der Zanden (43). Van der Zanden was hoofd communicatie van Nationale Nederlanden, maar is sinds 2008 director marketing retail mass bij ING.

related partner content for mobile comes here

Opdam weet nog niet wat ze gaat doen, zegt ze. Ze gaat eerst lang met vakantie en bekijkt dan de opties. Ze praat momenteel met verschillende partijen, ‘en die komen niet uit de financiële wereld’. Een baan aan bureaukant sluit ze uit, maar ze kan ook best voor zichzelf beginnen.

Gevraagd naar de reden van haar vertrekt, zegt ze: ‘Het was goed zo. Als je in deze baan zit, zie je op een gegeven moment alles weer langs komen. Ik had geen zin meer om dezelfde dingen voor de zoveelste keer te doen. Iedereen weet inmiddels hoe ik er over denk, het is ook goed als er nieuwe ogen naar kijken.’

Het EK was het laatste dat ze nog wilde doen, zegt ze. Als hoogtepunt van de afgelopen jaren beschouwt ze de overgang van Postbank naar ING. Als dieptepunt noemt ze de kredietcrisis en het geschonden vertrouwen in de financiële branche. ‘Maar uit professioneel oogpunt was dat een geweldige uitdaging’.

Ze denkt dat haar opvolger weer fris naar het merk zal kijken en in het najaar met nieuwe zaken zal komen. Opdam: ‘Ik denk dat het merk ING nog sneller richting klant moet bewegen. Het kan nog best verder gaan dan we nu gedaan hebben. Maar dat is aan anderen om te doen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in