Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Alleen LinkedIn belangrijk online netwerk voor manager’

Het botert niet zo tussen Nederlandse leidinggevenden en online netwerken, ontdekte Management Team.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het botert niet zo tussen Nederlandse leidinggevenden en online netwerken, ontdekte .

related partner content for mobile comes here

Ruim een derde van de leidinggevenden geeft in het onderzoek dat het tijdschrift onder 1.700 managers hield, aan dat de aanwezigheid op een online netwerk hem of haar niets heeft oplevert.

82,2 procent is nog wel actief lid van een online netwerk, maar alleen LinkedIn speelt daar een belangrijke rol in. 95 procent is nog steeds geregeld actief op deze website. De andere grote namen, Hyves, Facebook, Plaxo en Twitter, lukt het minder goed om de manager vast te houden, ontdekte Management Team. 42,2 procent van de respondenten heeft wel eens een profiel aangemaakt op Hyves, maar maakt slechts 24,4 procent daar nog maar gebruik van.

Maar er zijn ook positieve kanten aan online netwerken, zo geeft de manager aan. 6,3 procent heeft er een nieuwe baan aan te danken en vond 41,8 procent nieuw zakelijke contacten.

Daarnaast gebruikt de manager online netwerken om meer te weten te komen van hun medewerkers. 19,2 procent vindt online netwerken een goed hulpmiddel om medewerkers te controleren, terwijl 7,9 procent van de respondenten uit achterdocht wel eens online profielen van medewerkers bekijkt.

71 procent van de managers gebruikt Google om informatie in te winnen over potentiële nieuwe medewerkers, terwijl 19,3 procent zelfs wel eens iemand heeft afgewezen op basis van zoekresultaten.

Andere uitkomsten van het onderzoek:
- 59,1 procent zegt dat medewerkers onder werktijd niet mogen hyven of twitteren
- 33,4 procent checkt wel eens online profielen van huidige werknemers
- Bij 11,1 procent van de respondenten heeft online gedrag van medewerkers positieve
gevolgen gehad voor het bedrijf, bij 11,8 procent wel eens negatieve
- 62,1 procent heeft regels opgesteld omtrent online gedrag van medewerkers
- 24,8 procent zegt dat het is voorgekomen dat zieke medewerkers gewoon online actief waren
- 94,6 procent zegt zelf bewust na te denken wat ze wel en niet online zetten
- 29,6 procent schrikt soms van de zaken die medewerkers online delen met anderen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in