Afvloeiingsregelingen in Britse reclame ´alarmerend`
De verliezen als gevolg van de recessie zijn in de Britse reclamebranche de afgelopen twee jaar gegroeid. De grootste bureaus zijn in die…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Er werd met gemiddeld zo´n 35 mensen afvloeiingsregelingen getroffen, zo´n 6 procent van het personeel. De gemiddelde kosten van elk baanverlies waren bijna 50.000 euro. De afkoopregelingen hebben met name te maken met het teruglopen van reclamebestedingen. De cijfers zijn afkomstig van de Advertising Association. Hamish Pringle, director-general van IPA, Institute of Practitioners in Advertising, noemt het rapport alarmerend en vindt dat het een ´wakeup call´ zou moeten zijn voor de branche. ´Meer dan 90 procent van het personeel heeft een vast contract, dat zit ver boven het landelijke gemiddelde. Er zou veel meer met freelancers en tijdelijke krachten gewerkt moeten worden.`
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid