Overslaan en naar de inhoud gaan

Endemol: ‘SBS is gewoon gefrustreerd’

‘Bij Endemol is er geen enkele reden tot ingrijpen. SBS zou er verstandig aan doen de hand ook eens in eigen boezem te steken.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo reageert directeur Paul Römer van Endemol Nederland op de kritiek van SBS-topman Bart in 't Hout, gisteren in het Algemeen Dagblad. In 't Hout verwijt de producent gebrek aan creativiteit en originaliteit en maakt zich zorgen over de manier waarop de grootste tv-producent wordt bestuurd. Programma’s als Sterrenbeurs, Lucky Letters en De Trap zijn regelrechte flops.

related partner content for mobile comes here

Römer noemt in het AD de tegenvallende kijkcijfers van de Endemol-programma's 'absoluut wél toeval'. De kritiek van SBS is te wijten aan 'onmacht en frustratie' bij het mediabedrijf, meent hij. ‘Ze proberen hun eigen problemen op ons af te wentelen. Dat ze dat zo publiekelijk doen, stelt me zeer teleur. Iedereen weet dat SBS 6 al jaren slecht scoort in de vooravond. In 't Hout doet nu net of alles onze schuld is, maar dat is natuurlijk onzin. Ze zitten er zelf bij, denken mee over programma's.’

Römer noemt Looking Good en de TV-makelaar (beide RTL 4) als voorbeelden van programma’s die wél succesvol zijn. ‘Dat zijn inderdaad niet bepaald nieuwe Big Brothers of All You Needs, maar dat lukt gewoon niet ieder jaar. Nee hoor, dit bedrijf ligt op koers. We gaan lekker door op de ingeslagen weg.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in