Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse financiële websites steeds beter

Financiële websites van Nederlandse ondernemingen voor beleggers worden steeds beter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitschieter is post- en logistiekbedrijf TPG dat in de Europese top
150 van plaats 105 is gestegen naar plek vijftien.

related partner content for mobile comes here

Dit zegt het Zweedse bureau Hallvarsson & Halvarsson, dat voor de derde keer een ranglijst
maakte. Ook de site van oliemaatschappij Shell werd in het onderzoek duidelijk beter beoordeeld.
De site steeg van plaats 135 naar 24.

De onderzoekers keken vooral naar toegankelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en
informatieve waarde voor onder meer analisten en aandeelhouders. De websites van de
vijfhonderd grootste Europese bedrijven zijn onderzocht.

Op de lijst staan nu twaalf Nederlandse bedrijven tegen elf een jaar eerder. Maar de
verbetering zit hem vooral in het aantal noteringen in de topvijftig. Dit jaar staan er vier bedrijven
onder de beste vijftig (Philips op 45, Unilever op 31, Shell op 24 en TPG op 15), tegen nul vorig
jaar.

In 2002 was Philips nog Nederlands beste op plaats 57. Uit de top 150 vielen Ahold, Akzo Nobel, DSM en CMG. Erin kwamen Heineken (64), Fortis (103), ING (107), KPN (113) en Gucci (149). (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in