Nederlandse financiële websites steeds beter
Uitschieter is post- en logistiekbedrijf TPG dat in de Europese top
150 van plaats 105 is gestegen naar plek vijftien.
Dit zegt het Zweedse bureau Hallvarsson & Halvarsson, dat voor de derde keer een ranglijst
maakte. Ook de site van oliemaatschappij Shell werd in het onderzoek duidelijk beter beoordeeld.
De site steeg van plaats 135 naar 24.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
De onderzoekers keken vooral naar toegankelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en
informatieve waarde voor onder meer analisten en aandeelhouders. De websites van de
vijfhonderd grootste Europese bedrijven zijn onderzocht.
Op de lijst staan nu twaalf Nederlandse bedrijven tegen elf een jaar eerder. Maar de
verbetering zit hem vooral in het aantal noteringen in de topvijftig. Dit jaar staan er vier bedrijven
onder de beste vijftig (Philips op 45, Unilever op 31, Shell op 24 en TPG op 15), tegen nul vorig
jaar.
In 2002 was Philips nog Nederlands beste op plaats 57. Uit de top 150 vielen Ahold, Akzo Nobel, DSM en CMG. Erin kwamen Heineken (64), Fortis (103), ING (107), KPN (113) en Gucci (149). (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid