Overslaan en naar de inhoud gaan

Poiesz en Van Raaij winnen Marketing Literatuurprijs

Theo Poiesz en Fred van Raaij (Universiteit van Tilburg) hebben afgelopen woensdag de Marketing Literatuurprijs gekregen voor hun boek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Theo Poiesz nam woensdagavond de prijs in ontvangst uit handen van Tim de Boer van marketing- en communicatiebureau Brodeur Worldwide. In hun boek stellen de twee hoogleraren dat marketing meerwaarde moet bieden, maar doordat alle merken innoveren, ontstaat er overkill. Datzelfde geldt voor andere middelen waar marketeers naar grijpen: communicatie, distributie, prijs. Er ontstaat een spiraal die leidt tot wat de auteurs ‘het zwarte gat van marketing’ noemen. En ondertussen raakt de klant het overzicht op het aanbod kwijt. Poiesz en Van Raaij introduceren de term synergetische marketing; marketing gericht op synergie tussen onafhankelijke producten en diensten, die de basis kan vormen voor langetermijnrelaties met klanten. Centraal daarin staat de Virtual Guardian Angel (VGA), die geïntegreerde pakketten voor de klant samenstelt.
De jury noemde het boek ‘een leidraad voor toekomstig marketingbeleid’. Jurylid en PIM-voorzitter Hans Molenaar prees de auteurs voor hun vernieuwende concepten en het feit dat ze uitspraken over de toekomst durfden te doen. Geen vlot boek, aldus Molenaar; je moet het twee keer lezen om het te doorgronden. Maar zeker de moeite waard om ook in het buitenland uit te geven.

related partner content for mobile comes here

Verder stonden op de shortlist, die werd gekozen uit 10 genomineerde boeken: Het succesvol shapen van key-accounts van Willem Verbeke (EUR) en Concurreren met creativiteit van Jeff Gaspersz (Nijenrode). Don Scheers en Theo Lotgering kregen een aanmoedigingsprijs voor hun boek De kwaliteit van klantrelaties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in