Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Zelfregulering reclamebranche belangrijk binnen EU’

De Europese Unie zoekt samenwerking met de reclame-industrie om tot een stevig Europees kader voor reclamewetgeving te komen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei EU-commissaris David Byrne tijdens het jubileumcongres van de 50-jarige WFA, dat van 27 tot 29 oktober plaatshad in Brussel. De commissaris sprak ook over het rapport van de Food Standards Agency. Het feit dat in dit rapport op kinderen gerichte reclame hard wordt aangepakt, moet volgens Byrne wel in perspectief worden gezien. Bij het grootste deel van de consumentenreclame zijn de restricties betrekkelijk laag vergeleken met bijvoorbeeld tabaksreclame. Dat betekent dat de regelgeving wel binnen de proporties moet liggen en dat gedetailleerde wetgeving niet altijd de oplossing is (Bron: AIG Notices via BVA.nl).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in