Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Albert Heijn wint eerste slag'

Albert Heijn heeft een goede slag gemaakt in de prijzenoorlog van de supermarkten. Maar het gevecht heeft AH nog niet gewonnen, stelt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat publiceerde gisteren de bezoekerscijfers van de afgelopen week. Vorige week opende AH een prijzenoffensief om de gunst van de klant terug te winnen. Die opzet lijkt geslaagd, omdat de keten afgelopen week meer klanten wist te trekken. Market Response noteerde 3 procent meer klanten dan over het gemiddelde van de vier weken ervoor.

related partner content for mobile comes here

Op zaterdag, de dag waarop de consument de meeste boodschappen haalt, trok AH nog maar 1 procent meer bezoekers dan de vier zaterdagen ervoor. ‘Dat is weliswaar onder het weekgemiddelde, maar boven het gemiddelde van de week ervoor', merkt onderzoeksdirecteur A. Doffer op. Vrijdag kreeg AH juist 1 procent minder klanten.

Ook de concurrenten Super de Boer en C1000 hebben meer mensen in hun winkels gehad. Bovendien lijken Aldi en Lidl geen last van de prijzenslag gehad te hebben. ‘De verliezers zijn de kleinere regionale supermarkten en kleine speciaalzaken', aldus Doffer. Hij verwacht dat de prijzenslag vooralsnog aanhoudt.

Market Response meet aan de hand van telefonische interviews onder vijfhonderd consumenten welke supermarkten zij in een bepaalde week hebben bezocht (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in