‘Albert Heijn wint eerste slag'
Dat publiceerde gisteren de bezoekerscijfers van de afgelopen week. Vorige week opende AH een prijzenoffensief om de gunst van de klant terug te winnen. Die opzet lijkt geslaagd, omdat de keten afgelopen week meer klanten wist te trekken. Market Response noteerde 3 procent meer klanten dan over het gemiddelde van de vier weken ervoor.
Op zaterdag, de dag waarop de consument de meeste boodschappen haalt, trok AH nog maar 1 procent meer bezoekers dan de vier zaterdagen ervoor. ‘Dat is weliswaar onder het weekgemiddelde, maar boven het gemiddelde van de week ervoor', merkt onderzoeksdirecteur A. Doffer op. Vrijdag kreeg AH juist 1 procent minder klanten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOok de concurrenten Super de Boer en C1000 hebben meer mensen in hun winkels gehad. Bovendien lijken Aldi en Lidl geen last van de prijzenslag gehad te hebben. ‘De verliezers zijn de kleinere regionale supermarkten en kleine speciaalzaken', aldus Doffer. Hij verwacht dat de prijzenslag vooralsnog aanhoudt.
Market Response meet aan de hand van telefonische interviews onder vijfhonderd consumenten welke supermarkten zij in een bepaalde week hebben bezocht (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid