Overslaan en naar de inhoud gaan

Laurus woedend op Consumentenbond

Supermarktconcern Laurus heeft de Consumentenbond beschuldigd van het maken van 'grove fouten' in het vergelijkend onderzoek naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Laurus noemt het onmogelijk dat Albert Heijn goedkoper is. De Consumentenbond heeft volgens Laurus de oude prijzen van artikelen gebruikt voor de prijsverlaging. De Consumentenbond wees de suggestie van Laurus met kracht af. ‘Wij hebben geen idee hoe Laurus hierbij komt', aldus een woordvoerster van de bond.

related partner content for mobile comes here

De Consumentenbond kocht woensdag in alle supermarkten dezelfde producten en kwam tot de conclusie dat Super de Boer de duurste winkel is. Maar volgens een woordvoerder van Laurus is de bond op dinsdag gaan winkelen, want op woensdag zijn vele artikelen goedkoper geworden. ‘Als
ze echt op woensdag zijn gaan winkelen, dan moest het bedrag minstens 3 procent lager uitkomen.' Het concern eist een rectificatie en sluit zelfs een gang naar de rechter niet uit.

De Consumentenbond begrijpt niets van de aantijgingen van Laurus. Een woordvoerster zegt dat de producten wel degelijk op woensdag zijn gekocht. ‘We hebben woensdag zeventig producten van A-merken gekocht in acht supermarktbedrijven. Op basis daarvan hebben we onze prijsvergelijking gemaakt.' Ze erkent dat de situatie de afgelopen dagen veranderd kan zijn. ‘Ons onderzoek was een momentopname. Het kan allemaal snel weer veranderen in een prijzenoorlog (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in