Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer vergelijkende campagne Specsavers

Specsavers Opticiens probeert het vanaf deze week weer met een prijsvergelijkende campagne in de dagbladen. Nu roept de opticienketen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via een coupon met een prijsvergelijkingstabel in de advertentie kan de consument zelf de prijs van de glazen invullen van concurrenten van Specsavers. De prijzen van de initiatiefnemer staan voorgedrukt. Deze nieuwe campagne is een direct gevolg van de inmiddels verboden prijsvergelijkingcampagne.

related partner content for mobile comes here

'Onze missie, het omlaag brengen van de prijs van brillen in Nederland, zetten we voort. Dat er veel onduidelijkheid over die prijzen is, bewezen de rechtszaken. Daarom doen we nu ook een serieus appèl op de consument met deze campagne: ga naar verschillende opticiens en vergelijk zelf de prijs en maak dan zelf uit welke goedkoper is.', aldus Reidar Bakker, woordvoerder van Specsavers Opticiens.

Hans Anders en Pearle wonnen onlangs in de rechtszaal hun zaken tegen de prijsvergelijkingcampagne van Specsavers. Bakker: ‘Maar in de Hans Anders-zaak oordeelde de rechter dat onze glazen en die van onze concurrent van gelijkwaardige kwaliteit zijn. We hebben dus appels met appels vergeleken. Omdat er nu nog altijd veel verwarring is over de prijzen van brillenglazen, roepen wij de consument nu op om zelf op pad te gaan. Gewoon omdat de consument niet veel wijzer is geworden van al deze rechtszaken'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in