Weer vergelijkende campagne Specsavers


Via een coupon met een prijsvergelijkingstabel in de advertentie kan de consument zelf de prijs van de glazen invullen van concurrenten van Specsavers. De prijzen van de initiatiefnemer staan voorgedrukt. Deze nieuwe campagne is een direct gevolg van de inmiddels verboden prijsvergelijkingcampagne.
'Onze missie, het omlaag brengen van de prijs van brillen in Nederland, zetten we voort. Dat er veel onduidelijkheid over die prijzen is, bewezen de rechtszaken. Daarom doen we nu ook een serieus appèl op de consument met deze campagne: ga naar verschillende opticiens en vergelijk zelf de prijs en maak dan zelf uit welke goedkoper is.', aldus Reidar Bakker, woordvoerder van Specsavers Opticiens.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHans Anders en Pearle wonnen onlangs in de rechtszaal hun zaken tegen de prijsvergelijkingcampagne van Specsavers. Bakker: ‘Maar in de Hans Anders-zaak oordeelde de rechter dat onze glazen en die van onze concurrent van gelijkwaardige kwaliteit zijn. We hebben dus appels met appels vergeleken. Omdat er nu nog altijd veel verwarring is over de prijzen van brillenglazen, roepen wij de consument nu op om zelf op pad te gaan. Gewoon omdat de consument niet veel wijzer is geworden van al deze rechtszaken'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid