Laurus: lagere winst door prijzenslag


De supermarkten van Laurus (Edah, Konmar en Super De Boer) hebben dinsdag de prijs van duizend producten verlaagd, als reactie op Albert Heijn dat maandag de prijzenoorlog begon. Over de eerste negen maanden ging het ook al niet goed met Laurus. De omzet kwam uit op 3,5 miljard euro en dat was ruim 8 procent lager dan in 2002. Dit is deels te wijten aan het afstoten van supermarkten, maar vooral aan slechte resultaten van relatief dure ketens als Konmar en Super De Boer.
Konmar boekte een omzetdaling van 9,1 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over het eerste halfjaar bedroeg deze daling nog 7,6 procent. Super De Boer verloor 0,7 procent, dat is ongeveer gelijk aan de daling over het eerste halfjaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZelfs het relatief goedkope Edah begint de gevolgen van de recessie te voelen. Over het eerste halfjaar boekte deze keten nog een plus van 3,2 procent. Na negen maanden is dat nog maar 1,2 procent. Laurus denkt over 2003 nog net winst te maken, als de economie niet verder verslechterd (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid