Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en Pepsico voortaan samen in ijsthee

Unilever en PepsiCo hebben een joint venture opgezet om de marketing en distributie van Unilevers assortiment Lipton kant-en-klare ijsthee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vorming van deze 50-50 joint venture ‘Pepsi Lipton International’ past in Unilevers strategie De Weg naar Groei: concentratie op een leidend merk, het benutten van nieuwe afzetkanalen en toetreding tot nieuwe markten om duurzame toekomstige groei te bewerkstelligen. Door de joint venture wil Lipton zijn groei versnellen in de mondiale markt voor kant-en-klare ijsthee, die 16 miljard liter groot is.

related partner content for mobile comes here

De joint venture richt zich op de ‘witte vlekken’ waar Lipton op dit moment niet aanwezig is. In de komende maanden zal de joint venture zich ook op een groot aantal landen richten waar Lipton al op de markt is met kant-en-klare ijsthee: Brazilië, Spanje, Griekenland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Albanië, Roemenië, Thailand, Singapore, Vietnam, Australië, Turkije, Egypte, Saoedi-Arabië en de zes Golfstaten.

Witte vlekken

Pepsi Lipton International is de voortzetting van een eerder samenwerkingsverband: het Pepsi Lipton Tea Partnership, dat circa tien jaar geleden door de twee ondernemingen werd gevormd voor de Noord-Amerikaanse markt en dat inmiddels een positie heeft veroverd als marktleider in kant-en-klare ijsthee zowel in de Verenigde Staten als in Canada.
Als ’s werelds grootste theeproducent brengt Unilever in de joint venture haar merk in, haar kennis op het gebied van thee en haar research- en ontwikkelingsvermogen. Pepsi’s bijdrage omvat de toegang tot haar uitgebreide botteling- en distributienetwerk en haar klantenrelaties.
Pepsi Lipton International zal worden geleid door een algemeen directeur die rapporteert aan een raad van bestuur die paritair wordt bemand door Unilever Bestfoods en Pepsi.

Lipton is een van Unilevers grootste voedingsmiddelenmerken met een omzet aan de tussenhandel van ruim 2,8 miljard euro en het is ’s werelds derde drankenmerk in termen van volume. ‘We zijn heel sterk aanwezig in zich ontwikkelende markten, maar desondanks zijn er nog vele ‘witte vlekken’ waarop we ons kunnen richten’, aldus Patrick Cescau, directeur van de divisie Voedingsmiddelen van Unilever. ‘Deze markten zijn de volgende in onze expansieplannen en we beschouwen Pepsi als de beste partner om ons te helpen. Deze nieuwe joint venture betekent een belangrijke stap in de uitbreiding van het merk en brengt het binnen het bereik van miljoenen nieuwe consumenten.’
Peter Thompson, president en CEO van PepsiCo Beverages International (PBI) zegt: ‘Gezamenlijk ontwikkelen we een gemeenschappelijke visie en een enorme synergie. Deze nieuwe alliantie stelt Lipton in staat zijn positie op de wereldmarkt te versterken. Tegelijkertijd breiden wij ons portfolio uit met een strategisch samenwerkingsverband in een van de snelstgroeiende drankensegmenten en kunnen wij onze klanten nu Lipton aanbieden, het leidende theemerk in de wereld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in