Overslaan en naar de inhoud gaan

Doelgroep wordt stijlgroep

Waarom willen we toch allemaal in een zilverkleurige auto rijden? Dat komt omdat zilver niet gewoon een kleur is, het is een statement. En…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor alle duidelijkheid: zilver is tegenwoordig niet meer hard en glanzend zoals in de jaren tachtig, maar zacht en mat. Met zijn voorkeur voor zilver drukt de hedendaagse consument uit dat hij gelooft in de vooruitgang, de techniek en de wetenschap, maar dan wel in verbondenheid met de natuur. Zilver staat nu voor een bepaalde levensstijl, en die stijl zegt meer over ons dan onze leeftijd, ons beroep of onze woonplaats. In plaats van zich druk te maken over doelgroepen zouden marktonderzoekers zich dan ook beter bezig kunnen houden met de vraag welke stijlgroepen een bepaald product kopen. Ten minste zeven van die groepen zijn de moeite waard om in de gaten te houden:

related partner content for mobile comes here
  • 1. Male Soloists: mannelijke singles die houden van fast food, alcohol en ook van snelle auto’s.
  • 2. New Nomads: mensen die zeer mobiel zijn, en daarnaast stijlbewust en kosmopolitisch.
  • 3. Power Couples: kinderloze echtparen, vaak op reis en echte cultuurfreaks.
  • 4. New Minorities: minderheden die hun eigen gemeenschappen en economieën vormen en een enorme markt vertegenwoordigen, met name voor speciale, exotische producten.
  • 5. Powermum Families: gezinnen waar moeder de toon zet en die in zijn voor ‘vrouwelijke’ producten zoals wellness, mode, cosmetica en meubels.
  • 6. Big Network Families: ‘patchwork’gezinnen waar ouders en kinderen uit verschillende huwelijken met elkaar samenleven. Deze netwerkfamilies kopen alles in het groot.
  • 7. New Communities: woongemeenschappen op basis van gemeenschappelijke belangen of interesses. De leden van deze woongroepen zijn bewuste consumenten met een vaak bescheiden inkomen. < SIZE=1>Bron: Direct Marketing<#/FONT>
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in