Overslaan en naar de inhoud gaan

Taskforce om imago VS te verbeteren

Belangrijke Amerikaanse reclamemensen gaan de koppen bij elkaar steken om te proberen het imago van de Verenigde Staten internationaal te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de taskforce hebben onder meer DDB Worldwide’s topman Keith Reinhard en Steve Blamer van Grey Worldwide zitting. Reinhard zei op een bijeenkomst van de Association of National Advertisers dat het buitenland negatief aankijkt tegen Amerikanen. ‘Ze worden arrogant gevonden en er is angst dat Amerikaanse merken de lokale merken zullen domineren. De oorlog in Irak heeft de spanning tussen de VS en andere landen verergerd.’ Hij voegde eraan toe: ‘Amerika is een goed merk, maar het verliest zijn buitenlandse vrienden. Wij geloven dat het een business issue is.’

related partner content for mobile comes here

De nieuwe groep is Taskforce to Mobilise American Business for Public Diplomacy gedoopt en wil programma’s ontwikkelen die de momenteel heersende gedachten over Amerika moet veranderen. Dat heeft nu de voorkeur boven het maken van reclame. De taskforce denkt aan het adviseren van overzeese Amerikaanse bedrijven hoe zich aan te passen aan de lokale normen, aldus Brandrepublic.

In de initiatiefgroep hebben ook Tim Love, vice-chairman van Saatchi & Saatchi Worldwide en topmarketeers van grote Amerikaanse merken zitting. Andere businessleiders volgen later in het jaar.

De Amerikaanse regering onderneemt momenteel zelf ook pogingen het imago op te vijzelen. Zo werd onlangs het magazine Hi gelanceerd, geheel in de Arabische taal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in