Taskforce om imago VS te verbeteren


In de taskforce hebben onder meer DDB Worldwide’s topman Keith Reinhard en Steve Blamer van Grey Worldwide zitting. Reinhard zei op een bijeenkomst van de Association of National Advertisers dat het buitenland negatief aankijkt tegen Amerikanen. ‘Ze worden arrogant gevonden en er is angst dat Amerikaanse merken de lokale merken zullen domineren. De oorlog in Irak heeft de spanning tussen de VS en andere landen verergerd.’ Hij voegde eraan toe: ‘Amerika is een goed merk, maar het verliest zijn buitenlandse vrienden. Wij geloven dat het een business issue is.’
De nieuwe groep is Taskforce to Mobilise American Business for Public Diplomacy gedoopt en wil programma’s ontwikkelen die de momenteel heersende gedachten over Amerika moet veranderen. Dat heeft nu de voorkeur boven het maken van reclame. De taskforce denkt aan het adviseren van overzeese Amerikaanse bedrijven hoe zich aan te passen aan de lokale normen, aldus Brandrepublic.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de initiatiefgroep hebben ook Tim Love, vice-chairman van Saatchi & Saatchi Worldwide en topmarketeers van grote Amerikaanse merken zitting. Andere businessleiders volgen later in het jaar.
De Amerikaanse regering onderneemt momenteel zelf ook pogingen het imago op te vijzelen. Zo werd onlangs het magazine Hi gelanceerd, geheel in de Arabische taal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid