Tips voor het kweken van e-loyaliteit
Volgens het Britse bureau TDA — The Direct Agency — is het de kunst om te herkennen wat voor ‘merkrelatie’ klanten willen en om daar dan op te reageren met de juiste marketingboodschappen. Vijf stappen naar online loyaliteit:
1. Luister naar klanten. Vergeet nooit dat je product voor jou van groot belang is maar voor de klanten slechts een ondergeschikt gebruiksartikel waarin ze verder niet echt geïnteresseerd zijn.
2. Houd je strikt aan de aard van de relatie en laat de boodschappen (en de frequentie ervan) afhangen van de propositie, het moment van de dag (ochtend/middag/avond) en de waarschijnlijke locatie waar de klant zich bevindt.
3. Gebruik het juiste medium. Bij twijfel: geef klanten de keus.
4. Test en track de resultaten.
5. Vergeet niet dat klanten vaak geen onderscheid maken tussen online- en offlinerelaties. Integreer online en offline.
<#FONT SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid