Overslaan en naar de inhoud gaan

Tips voor het kweken van e-loyaliteit

Online marketing moet uiteraard loyaliteit bij de online klanten kweken. Hoe realiseer je ‘e-loyaliteit’?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het Britse bureau TDA — The Direct Agency — is het de kunst om te herkennen wat voor ‘merkrelatie’ klanten willen en om daar dan op te reageren met de juiste marketingboodschappen. Vijf stappen naar online loyaliteit:
1. Luister naar klanten. Vergeet nooit dat je product voor jou van groot belang is maar voor de klanten slechts een ondergeschikt gebruiksartikel waarin ze verder niet echt geïnteresseerd zijn.
2. Houd je strikt aan de aard van de relatie en laat de boodschappen (en de frequentie ervan) afhangen van de propositie, het moment van de dag (ochtend/middag/avond) en de waarschijnlijke locatie waar de klant zich bevindt.
3. Gebruik het juiste medium. Bij twijfel: geef klanten de keus.
4. Test en track de resultaten.
5. Vergeet niet dat klanten vaak geen onderscheid maken tussen online- en offlinerelaties. Integreer online en offline.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in