Consumentenbond vindt sms-en te duur


Een Nederlandse abonnementhouder betaalt gemiddeld 21 eurocent voor een sms'je. Met een beltegoedkaart kost een sms'je gemiddeld 22 eurocent. In de rest van Europa betaalt de consument gemiddeld 15 eurocent voor een sms'je.
‘Veel te duur', luidt het oordeel van een woordvoerster van de Consumentenbond over prijzen van de Nederlandse tekstberichten. ‘De reële kostprijs van een sms'je is 2 eurocent. We begrijpen niet waarom het sms-en zo duur blijft, terwijl steeds meer mensen berichten versturen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Consumentenbond meent dat er sprake is van ‘een gezamenlijke machtspositie' van de aanbieders van mobiele telefonie. De bond heeft post- en telecomtoezichthouder Opta en de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) opgeroepen maatregelen te nemen. De NMa wil eerst een brief met onderbouwing van de Consumentenbond zien voordat ze inhoudelijk kan reageren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid