Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond vindt sms-en te duur

Sms-en is in Nederland veel te duur, stelt de Consumentenbond op basis van Europees onderzoek. In Europa betalen Nederlanders het meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een Nederlandse abonnementhouder betaalt gemiddeld 21 eurocent voor een sms'je. Met een beltegoedkaart kost een sms'je gemiddeld 22 eurocent. In de rest van Europa betaalt de consument gemiddeld 15 eurocent voor een sms'je.

related partner content for mobile comes here

‘Veel te duur', luidt het oordeel van een woordvoerster van de Consumentenbond over prijzen van de Nederlandse tekstberichten. ‘De reële kostprijs van een sms'je is 2 eurocent. We begrijpen niet waarom het sms-en zo duur blijft, terwijl steeds meer mensen berichten versturen.'

De Consumentenbond meent dat er sprake is van ‘een gezamenlijke machtspositie' van de aanbieders van mobiele telefonie. De bond heeft post- en telecomtoezichthouder Opta en de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) opgeroepen maatregelen te nemen. De NMa wil eerst een brief met onderbouwing van de Consumentenbond zien voordat ze inhoudelijk kan reageren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in