Overslaan en naar de inhoud gaan

LinkedIn: marketingsector omarmt generatieve AI zoals ChatGPT

Driekwart van de ondervraagde CMO's, CFO's en senior marketeers in de B2B-wereld wil meer gaan werken met generatieve AI.
ChatGPT Shutterstock
De website van ChatGPT
© Afbeelding: Shutterstock
ChatGPT Shutterstock
De website van ChatGPT
© Afbeelding: Shutterstock

De B2B-marketingsector wil volop gaan werken met generatieve kunstmatige intelligentie (Generatieve AI), zo meldt LinkedIn op basis van eigen onderzoek onder bijna tweeduizend (buitenlandse) CMO's, CFO's en senior level marketeers in B2B-branches. Nu gebruikt minder dan vijftig procent van de respondenten generatieve AI in zijn werk. 75 Procent van de respondenten zegt er meer gebruik van te willen maken.

related partner content for mobile comes here

Met generatieve AI willen de marketeers en CFO's vooral meer content in minder tijd te creëren (56 procent), efficiënter te werken (55 procent) en 'boeiende content' af te leveren (51 procent). Deze en meer resultaten komen uit 'The B2B Marketing Benchmark' die LinkedIn publiceert in aanloop naar het Cannes Lions Festival of Creativity, dat eind juni plaatsvindt.

65 procent rekent op meer marketingbudget

Een ander onderzoeksresultaat toont aan dat marketeers vertrouwen hebben in hun budget. Bijna twee derde (65 procent) verwacht in 2024 meer marketingbudget tot zijn beschikking te hebben dan dit jaar. Dat vertrouwen hangt mogelijk samen met de volgende conclusie: volgens 64 procent van de respondenten is merkopbouw belangrijker geworden voor de C-suite van hun bedrijf. 

LinkedIn zet ook in op generatieve AI

Verschillende socialmediaplatformen zetten in generatieve AI om gebruikers beter van dienst te zijn. Zo ook LinkedIn. In maart kondigde het platform aan dat ChatGPT (van OpenAI) straks vacatureteksten kan schrijven en tekstsuggesties kan bieden voor het profiel van de gebruiker. LinkedIn gaat adverteerders nu ook helpen. De functie 'AI-generated Copy Suggestions' gebruikt generatieve AI om koppen en intro's te schrijven door gebruik te maken van de gegevens op de LinkedIn-pagina van een adverteerder. 

Deze nieuwe functie start als test in de Verenigde Staten en komt in de maanden erna in andere landen beschikbaar. Nederlandse bedrijven moeten dus nog even geduld hebben. 

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in