WebAds beperkt inzet ScreenAds
Dat meldt Emerce. Hoewel de ScreenAd veel creatieve mogelijkheden biedt kan verkeerde inzet ook irritatie oproepen bij internetters, aldus managing partner Tjeerd Kooij van WebAds.
De regels van WebAds gaan verder dan die brancheorganisatie IAB eerder opstelde voor ScreenAds.
Een ScreenAd wordt over een site heen geprojecteerd en kan op elke plek op een site verschijnen. De directe resultaten van deze advertentievorm zijn volgens Kooij erg goed. Naar verhouding veel internetters klikken op een ScreenAd.
Maar uit onderzoek van WebAds onder 2000 internetters blijkt dat vaste advertenties zoals banners populairder zijn, dan advertenties die openen over de inhoud van een website, zoals pop-ups en ScreenAds. Pop-ups roepen de meeste irritatie op, gevolgd door ScreenAds.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid