Top merken zetten Search niet goed in


In de UK heeft Tamar onderzoek gedaan naar hoe grote merken Search Engine Marketing inzetten. Bedrijven realiseren zich steeds meer dat Internet en specifiek Search marketing belangrijk is, maar maken ze ook op de juiste manier gebruik van het middel?
Nee zegt Tamar. Hiervoor heeft zij drie branches onderzocht: retail, reizen en finance.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFinance leunt teveel op Paid Search, ofwel Search Engine Advertising. Door met een grote zak geld veel algemene woorden te kopen wordt veel geld uitgegeven, maar de effectiviteit (ROI) vergeten. Veel algemene woorden als verzekering of hypotheek zijn erg duur. Kosten per klik van bijna 10 pond worden met gemak betaald.
De retailers zijn wat (van huis uit) wat uitgaven bewuster. Ze bieden minder op generieke termen. Naast de pure Internet spelers als Amazon (en Tesco) is het wel slecht gesteld met de organische vindbaarheid van de retailers. Slecht 1 op de 10 scoort goed en is vindbaar op de eerste pagina.
De reis industrie heeft het wel voor elkaar. Zij maken optimaal gebruik van Paid Search en de long tail. Ook op het gebied van organische vindbaarheid begrijpt deze industrie dat juist de combinatie tussen links en rechts zorgt voor relatief goedkope clicks en optimaal rendement. via
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid