Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationaal Gastvrijheids onderzoek 2007

Wie te gast is in een hotel, restaurant of vergadercentrum voelt vaak haarfijn aan of er een gastvrije sfeer heerst. De meesten van ons…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tempo Team liet door Interview.NSS het Nationale Gastvrijheids Onderzoek uitvoeren.
464 ondernemers en 553 gasten werden geïnterviewd. Het resultaat is, volgens Tempo Team, een "recept voor gastvrijheid".

related partner content for mobile comes here

Sommige zaken kun je makkelijk meten/afwegen, andere zaken dien je meer het gevoel te volgen. Net als bij een recept.

De top -10 van ergernissen van gasten zijn:

1. Slechte omgangsvormen medewerkers
2. Medewerkers met weinig interesse en toewijding
3. Medewerkers te weinig aandacht voor de gast
4. Wachten
5. Medewerkers niet snel genoeg
6. Locatie is vies
7. Medewerkers onvriendelijk
8. Aankleding en ambiance van de locatie lecht
9. Producten niet vers
10.Andere gasten.

De top -10 gastvrijheids tips van gasten zal u dan ook niet verbazen:

1. Wees vriendelijk
2. Neem de tijd
3. Goede omgangsvormen
4. Laat toewijding en passie zien
5. Snelheid in de service
6. Schone, opgeruimde omgeving
7. Aandacht voor aankleding en ambiance
8. Zorg voor een goede prijs/kwaliteit verhouding
9. Medewerkers met kennis van zaken
10. Zet voldoende mensen in.

Genoeg zaken die ook bij andere, niet horeca, dienstverleners niet zouden misstaan.

Het hele onderzoek is te bestellen via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in