Overslaan en naar de inhoud gaan

Zweden is vol heerlijke blondines

De huidige lage dollarkoers ten opzichte van de Euro is voor Europese consumenten een zegen. Goedkope cd's, hardware, software en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lufthansa's nieuwste campagne 'bewijst' het: Zweden is , in Duitsland en Frankrijk is vol geliefden die .

related partner content for mobile comes here

De video's bedienen zich van voor de hand liggende stereotypen en sluiten af met de tagline "you'll never know if you don't go." Een wedstrijd op de site roept bezoekers op een eigen video in te zenden om zo onder andere twee business class tickets naar Europa te winnen. Lufthansa richt zich hiermee duidelijk op een jongere 'funseeking' doelgroep die relatief weinig last zal hebben van de lage dollarkoers ten opzichte van de Euro.

Strategisch is deze campagne een goede zet maar als de lage aantallen views op Youtube, waar de video's ook zijn gepost, representatief zijn voor de totale aantallen views dan is deze campagne geen succes. Gebruik makend van de verschillende (blog)zoekmachines vind ik weinig hits en zelfs de Amerikaanse Lufthansa site maakt maar mondjesmaat melding van deze campagne. Blijkbaar is er weinig aandacht besteed aan de 'seeding' van deze campagne waardoor het viral effect uitblijft. Gemiste kans, was dit goed aangepakt dan had er veel meer in gezeten. De video's zijn in ieder geval hilarisch!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in