Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf doet niet mee met bezorgbedrijf

De Telegraaf stapt uit het initiatief voor een gezamenlijk bezorgbedrijf voor alle kranten in Nederland (GBB de Nieuwsbrengers. Het concern…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Utrecht en omgeving loopt sinds begin april een proef. Zou die slagen, dan zou het bezorgbedrijf GBB (Gezamenlijk Bezorg Bedrijf) in het hele land kunnen gaan werken. Het GBB werd opgezet in samenwerking met de vier grote krantenconcerns (De Telegraaf, PCM, Wegener en Noordelijke Dagbladen Combinatie). Ze kampen al jaren met snel stijgende kosten van de krantenbezorging. Daarnaast worden de problemen om bezorgers te krijgen steeds groter. Daarom wilden ze één gezamenlijk bedrijf oprichten, zodat 'alle kranten uit één tas' konden worden bezorgd.

related partner content for mobile comes here

Maar De Telegraaf zegt nu niet overtuigd te zijn door de Utrechtse proef. Het concern vreest ook dat een gezamenlijke onderneming ten koste gaat van de flexibiliteit. 'Wij hebben allerlei plannen voor de toekomst, waarbij we alle vrijheid nodig hebben. Bijvoorbeeld als we zouden besluiten een zondagskrant te beginnen', zegt een woordvoerder tegen de Volkskrant. Met een landelijk bezorgbedrijf zegt De Telegraaf niet zeker te zijn van bezorging op elk gewenst moment. Momenteel tuigt het concern het eigen distributiebedrijf DistriQ verder op.

De drie andere deelnemers onderzoeken nu of ze gedrieën verder kunnen gaan. GBB De Nieuwsbrengers noemt de proef in Midden-Nederland geslaagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in