Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Philips moet verjongen’

Het elektronicaconcern Philips heeft een verjongingskuur nodig om de keiharde en rappe concurrentie voor te blijven. Het bedrijf wil meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Philips moet zichzelf veranderen', benadrukte bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee vrijdag tijdens een bijeenkomst op IFA, de Berlijnse beurs voor consumentenelektronica. De onderneming wil alleen producten blijven maken waarmee zij zich van de concurrentie kan onderscheiden. Volgens Kleisterlee richten die producten zich op drie thema's: gezondheidszorg, levensstijl en technologie. Die thema's verbinden alle divisies en bedrijfsonderdelen met elkaar.

related partner content for mobile comes here

Van oudsher hecht Philips zeer aan onderzoek en ontwikkeling om tot nieuwe apparatuur te komen. Op de 2,5 miljard euro die het concern daaraan jaarlijks uitgeeft, wil Kleisterlee niet beknibbelen. Integendeel, zulke investeringen moeten tegenstrevers op afstand houden. Op het strijdtoneel doemen steeds meer concurrenten op, die ook sneller kopieën op de markt brengen van producten waaraan een andere fabrikant veel tijd en geld heeft gespendeerd. Daarom wil producent Philips zich meer ontwikkelen naar ‘een verkoop- en marketingbedrijf met veel aandacht voor onderzoek en ontwikkeling’, zei Kleisterlee (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in