Overslaan en naar de inhoud gaan

Kredietverleners steken veelvoud in reclame

Volgens de Vereniging van Communicatie-Adviesbureaus (VEA) hebben kredietverleners als Gelink en Frisia in de eerste helft van dit jaar al…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de VEA is er door de tien bekendste geldschieters ongeveer 48 miljoen euro uitgegeven aan televisiespots en advertenties in kranten. In het hele jaar 2002 gaf de branche ruim 40 miljoen euro uit aan reclame.

related partner content for mobile comes here

Bij DSB, de grootste in dergelijke geldverstrekking, kon woensdag niemand reageren. De woordvoerder was afwezig.

Gelink Adviesgroep zegt in 2002 niet meer geld te steken in reclame dan in 2003. Alleen is het bedrijf eind vorig jaar begonnen met reclame op televisie. 'Wij spenderen jaarlijks circa 4 miljoen euro aan reclame”, zegt directeur financiën C. Hazewinkel. “We realiseren hier een behoorlijke omzetgroei. Daar stemmen wij ons advertentiebudget op af.'

Gelink ziet door de televisiereclame niet opeens meer respons. 'We meten bij ons precies via welk medium de klanten binnenkomen. Er komen behoorlijk wat reacties binnen, maar dat zijn niet allemaal serieuze klanten.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in