Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reclames in apps vreten energie'

Spelletjes op smartphones die advertenties bevatten slurpen energie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zonder advertenties zou een spel als zelfs 75 procent minder energie gebruiken. De energie gaat op aan het laden van online advertenties, concluderen Amerikaanse wetenschappers.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers van Microsoft Research en het Amerikaanse Purdue-instituut deden hun onderzoek met behulp van nieuwe software. Die software kan analyseren hoeveel energie een app verbruikt. Ontwikkelaars moeten zo meer inzicht krijgen in het energieverbruik van hun applicaties.

Bij veel spellen en informatieve apps worden advertenties getoond die gegevens van de gebruiker doorsturen. De onderzoekers concluderen dat smartphones vier keer langer met de energie van hun batterij zouden kunnen doen als geen online advertenties gebruikt worden.

Bron: Novum/nu.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in