Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben & Jerry's zoekt duurzame ideeën

Ben & Jerry’s is op zoek naar jonge ondernemers met een goed, duurzaam idee. Het beste idee maakt kans op 10.000 euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is op zoek naar jonge ondernemers met een goed, duurzaam idee. Het beste idee maakt kans op 10.000 euro.

related partner content for mobile comes here

De wedstrijd heet , naar de nieuwe ijsrange die het merk onlangs bedacht: The Core. Marieke de Goeij, brandmanager bij Ben & Jerry’s, deed de aankondiging tijdens de in Amsterdam, eerder deze week. Op de Clean Drinks-avonden komen jonge mensen met duurzame ideeen en jobs samen om te netwerken. Deze keer werd de avond geadopteerd door Ben & Jerry's, en zond zijn maandelijkse uit.

Waarom start het ijsmerk deze wedstrijd? De Goeij: ‘Ben & Jerry’s is een bedrijf met een missie. In ons businessmodel tellen de sociale en duurzame aspecten net zo zwaar als het verkopen van ijs. En dat zouden meer bedrijven moeten doen. Daarom nodigen we jonge, briljante geesten uit om hun ideeën in te dienen voor een duurzame onderneming die echt een verschil gaat maken. Wereldwijd.'

Je hoeft niet perse een uitgewerkt businessplan in te dienen. De Goeij: 'Nee, het gaat echt om het idee. En dat mag ook best een onrealistisch idee zijn. De jury kijkt verder dan dat.'

Naast de geldprijs mogen de winnaars met hun naam op een ijssmaak, en zullen de duurzaamheidsadviseurs van Ashoka de winnaars een half jaar begeleiden en het idee promoten. Ashoka is een internationale organisatie, de wedstrijd wordt dan ook in meerdere landen georganiseerd: in Groot Brittannië, Ierland, Nederland, Zweden en Denemarken.

Deelnemers moeten tussen de 18 en 34 jaar oud zijn en worden beoordeeld door een internationale jury. Voor Nederland zit Wubbo Ockels in de jury, andere juryleden zijn Harriet Lamb, directeur van de Fairtrade Foundation, Jilly Forster die jarenlang voor The Body Shop werkte, directeur van Ashoka Paul O’Hara en Jerry Greenfield zelf, mede-oprichter van Ben & Jerry’s.

Uit ieder land wordt een winnaar gekozen, dus in totaal geeft Ben & Jerry’s 50.000 euro weg.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Je kunt je idee nog insturen tot en met 15 april 2012. De genomineerden mogen hun idee in mei in Londen presenteren, de finalisten worden vervolgens in Oeganda getest of ze wel een echte, duurzaam ondernemer zijn. De winnaars worden tenslotte op 22 augustus 2012 bekend gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in