Starbucks opent concept store in Amsterdam
Starbucks noemt het zelf een concept store. The Bank, zoals de vestiging is genaamd, heeft een zeventien meter lange koffiebar, waarvan het achterste gedeelte is ingericht als een laboratorium. Dit ´Slow coffee theater´zal Starbucks gebruiken als testruimte voor zeldzame en exclusieve koffie. Daarnaast heeft deze vestiging van Starbucks een eigen koffiebranderij
Het interieur is tot stand gekomen met hulp van 35 lokale kunstenaars. Een deel van het meubilair bestaat uit tweedehands stoelen uit scholen en een bibliotheek. Tafels zijn gemaakt van gerecycled hout. The Bank heeft een theaterruimte, dat als podium dient voor lokale bands, poëzielezingen en andere culturele activiteiten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaThe Bank is de twintigste vestiging van Starbucks in Nederland. Het komende jaar komen daar waarschijnlijk nog vijf bij, zegt Carole Pucik, global communications manager van Starbucks. Op de vraag wat de grootste concurrenten zijn van Starbucks, noemt ze geen namen. ´Starbucks wil na het eigen huis en de werkplek de derde plaats zijn waar mensen elkaar ontmoeten. We kijken niet naar concurrenten, maar naar ons eigen concept.´
Een grote campagne hoeven we voorlopig niet te verwachten van Starbucks. Een kleine teaser-campagne in lokale media is volgens Pucik voldoende. 'We creëren buzz rond de opening van een nieuwe vestiging. Verder nodigen we influentials uit en plaatsen we teasers op Facebook. Someting special is brewing at The Bank.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid