Overslaan en naar de inhoud gaan

Luisteren naar de klant: 3 tips van Coca-Cola

Hou luister je het beste naar je klant, en hoe haal je er ook resultaat uit? Coca Cola verzamelde alle social media best practices, keek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Focus op hoofdzaken. Bekijk voor ieder merk wat de hoofdpunten zijn en hou daar aan vast. Wanneer je dan je monitoringtools inzet, kun je veel makkelijker resultaten meten. Voor Coca-Cola betekende het bijvoorbeeld dat ze hierdoor tijdens een campagne kritische conversaties in 32 talen met elkaar konden vergelijken.

related partner content for mobile comes here

Gebruik een standaard metric. Als je zoveel gesprekken te managen hebt, hou het dan bij basic metrics, en meet de zaken die iedereen meet.

Identificeer en train ‘kampioenen’. Om intern mensen enthousiast te krijgen, moet je op zoek naar de ‘enthousiastelingen’ en de ‘succesvollen’. Train ze op goed luisteren naar de klant, en zij kunnen op hun beurt anderen trainen om de tools correct te gebruiken.

Bekijk de presentatie van Natalie Johnson (Coca Cola) op

from on .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in