Luisteren naar de klant: 3 tips van Coca-Cola
Focus op hoofdzaken. Bekijk voor ieder merk wat de hoofdpunten zijn en hou daar aan vast. Wanneer je dan je monitoringtools inzet, kun je veel makkelijker resultaten meten. Voor Coca-Cola betekende het bijvoorbeeld dat ze hierdoor tijdens een campagne kritische conversaties in 32 talen met elkaar konden vergelijken.
Gebruik een standaard metric. Als je zoveel gesprekken te managen hebt, hou het dan bij basic metrics, en meet de zaken die iedereen meet.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIdentificeer en train ‘kampioenen’. Om intern mensen enthousiast te krijgen, moet je op zoek naar de ‘enthousiastelingen’ en de ‘succesvollen’. Train ze op goed luisteren naar de klant, en zij kunnen op hun beurt anderen trainen om de tools correct te gebruiken.
Bekijk de presentatie van Natalie Johnson (Coca Cola) op Blogwell
The Coca-Cola Company: Social Media Monitoring, presented by Natalie Johnson from SocialMedia.org on Vimeo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid