Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebestedingen personenauto's stevig in de lift

In het eerste kwartaal van 2014 is bijna 84 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd, een toename van 5,5 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste drie maanden van dit jaar is 84 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd. Dat is een toename van 5,5 procent ten opzichte van het eerste kwartaal 2013, zo blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau .

related partner content for mobile comes here

De reclamebestedingen in deze categorie overtreffen het niveau van het eerste kwartaal van 2012 nog niet. Toen werd nog 87,6 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd. In 2013 was dat 79,3 miljoen en in 2014 staat de teller op 83,7 miljoen euro: 4,4 miljoen meer dan in 2013. De toename komt voornamelijk op conto van Volvo, Mitsubishi en Peugeot. Deze drie merken hebben gezamenlijk ruim 10 miljoen euro meer besteed aan autoreclames. Merken die juist minder hebben besteed zijn Ford, Kia, Opel en Toyota.

Uit de analyse van Adfact blijkt dat het mediumtype televisie zowel absoluut als procentueel het meest heeft kunnen profiteren van de toename van de  bestedingen en de forse daling binnen dagbladen. De televisiebestedingen zijn 13 procent hoger, een plus van 6,2 miljoen euro.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in