Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft wil targeten op stemming

Microsoft wil de Kinect gaan inzetten om consumenten advertenties aan te bieden die passen bij hun stemming.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Microsoft heeft een patent aangevraagd op technologie waarmee de Kinect sensor van de Xbox 360 de stemming van gebruikers kan aflezen en op de stemming geselecteerde advertenties kan versturen. Dat meldt op basis van een bericht in het Amerikaanse tijdschrift New Scientist.

related partner content for mobile comes here

Tot nu toe worden advertenties vooral aangeboden op basis van de zoek- en surfgeschiedenis van gebruikers. Het plaatsen van cookies voor het in kaart brengen van deze geschiedenis is sinds kort sterk aan banden gelegd.

De Kinect sensor is volgens de patentaanvraag in staat op basis van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal de stemming van gebruikers vast te stellen. Adverteerders kunnen aangeven welke stemming het best past bij hun advertenties en die dan gericht aan gebruikers aan gaan bieden. Zo zouden mensen die gelukkig zijn minder advertenties over manieren om gewicht te verliezen kunnen krijgen en meer advertenties over nieuwe gadgets te zien krijgen. Microsoft heeft eerder al aangegeven emoties van spelers een rol te willen geven in spelletjes. Het aanbieden van op emoties geselecteerde advertenties lijkt nu de eerste stap.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in