Microsoft wil targeten op stemming


Microsoft heeft een patent aangevraagd op technologie waarmee de Kinect sensor van de Xbox 360 de stemming van gebruikers kan aflezen en op de stemming geselecteerde advertenties kan versturen. Dat meldt Automatiseringsgids op basis van een bericht in het Amerikaanse tijdschrift New Scientist.
Tot nu toe worden advertenties vooral aangeboden op basis van de zoek- en surfgeschiedenis van gebruikers. Het plaatsen van cookies voor het in kaart brengen van deze geschiedenis is sinds kort sterk aan banden gelegd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Kinect sensor is volgens de patentaanvraag in staat op basis van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal de stemming van gebruikers vast te stellen. Adverteerders kunnen aangeven welke stemming het best past bij hun advertenties en die dan gericht aan gebruikers aan gaan bieden. Zo zouden mensen die gelukkig zijn minder advertenties over manieren om gewicht te verliezen kunnen krijgen en meer advertenties over nieuwe gadgets te zien krijgen. Microsoft heeft eerder al aangegeven emoties van spelers een rol te willen geven in spelletjes. Het aanbieden van op emoties geselecteerde advertenties lijkt nu de eerste stap.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid