Overslaan en naar de inhoud gaan

Gijpvogel piept geluksvogeltjes het nest uit

Vanochtend hoorde ik het Gonnie Spijkstra al zeggen bij Giel Beelen: de Gijpvogel heeft deze week de meeste online buzz gekregen. En vliegt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit een analyse, uitgevoerd door Spijkstra’s reclameblog Verse Reclame en PR-Bureau Coopr.

related partner content for mobile comes here

Kruidvat is met de Gijpvogel momenteel het meest besproken merk als het gaat om het EK. Wellicht komt het door het feit dat de vogel zelf ook ontzettend actief is op social media. Gonnie Spijkstra: ‘De contentstrategie van de drogisterijketen is meer dan een leuke premium of een mooie commercial. Op wordt het voetbalwereldje kritisch gevolgd en op de hak genomen. Op deze manier heeft Kruidvat niet slechts één commercial, maar elke dag iets nieuws te vertellen. De Gijpvogel geeft mensen dus ook reden om over "hem" te praten.'

Ook wordt de consument actief betrokken bij de rubriek ‘Niet lullen maar vullen’. Er worden striptekeningen van Toon van Driel gedeeld, waarbij bezoekers suggesties kunnen doen voor een bijbehorende, grappige tekst. De winnende teksten worden gepubliceerd in Metro.

Albert Heijn en Grolsch sterk in middenmoot
Albert Heijn is op de derde plaats blijven staan. De consument is afgelopen week positiever geworden over de campagne. Over Grolsch is de consument nog steeds veruit het meest positief, en het minst negatief.

Oehhh! Tuc

Nieuw in de top 5 is Tuc. Niet zo verrassend, aangezien TUC al twee weken achtereen het meest verkochte EK-actieproduct is in de supermarkten. Bij drie pakken Tuc ontvangt de consument een Oehhh!-kussen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in