Reclame versus joint promotion
Via o.a. de Adformatie nieuwsbrief bereikte mij de informatie dat de omzet in de reclamebranche ook in het 1e kwartaal van 2012 is gedaald (Adformatie).
Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2011 is de omzet met 5,3 procent afgenomen. Het omzetniveau is sinds 2006 nog niet zo laag geweest. Promotional Partners (www.jointpromotion.nl), onderdeel van retail minded bureau Kega, vergeleek deze omzetdaling met het in het eerste kwartaal van 2012 gevoerde aantal landelijke joint promotions. Opvallend hierbij was dat het aantal joint promotions in het eerste kwartaal van 2012 met 0,8% gestegen is t.o.v. het eerste kwartaal van 2011 (1.915 t.o.v. 1.900).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaLichten we er een aantal branches uit, dan zien we dat deze stijging vnl. te danken is aan de branches automotive, retailers en merkfabrikanten, terwijl deze branches omzet technisch gesproken flink onder druk staan. Dat de stijging van het aantal joint promotions stokt op 0,8%, is vnl. te wijten aan het nog steeds verder terug lopende aantal joint promotions in de financiële sector in het eerste kwartaal van 2012 (-18% t.o.v. 1e kwartaal 2011).
De cijfers van het tweede kwartaal van 2012 worden in juli bekend gemaakt (zowel omzet reclamebranche als het aantal joint promotions), maar gezien het enorme aantal EK joint promotions kunnen we aannemen dat er ook in het tweede kwartaal van 2012 geplust gaat worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid