Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame versus joint promotion

Via o.a. de Adformatie nieuwsbrief bereikte mij de informatie dat de omzet in de reclamebranche ook in het 1e kwartaal van 2012 is gedaald…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via o.a. de Adformatie nieuwsbrief bereikte mij de informatie dat de omzet in de reclamebranche ook in het 1e kwartaal van 2012 is gedaald ().

related partner content for mobile comes here

Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2011 is de omzet met 5,3 procent afgenomen. Het omzetniveau is sinds 2006 nog niet zo laag geweest. Promotional Partners (www.jointpromotion.nl), onderdeel van retail minded bureau Kega, vergeleek deze omzetdaling met het in het eerste kwartaal van 2012 gevoerde aantal landelijke joint promotions. Opvallend hierbij was dat het aantal joint promotions in het eerste kwartaal van 2012 met 0,8% gestegen is t.o.v. het eerste kwartaal van 2011 (1.915 t.o.v. 1.900).

Lichten we er een aantal branches uit, dan zien we dat deze stijging vnl. te danken is aan de branches automotive, retailers en merkfabrikanten, terwijl deze branches omzet technisch gesproken flink onder druk staan. Dat de stijging van het aantal joint promotions stokt op 0,8%, is vnl. te wijten aan het nog steeds verder terug lopende aantal joint promotions in de financiële sector in het eerste kwartaal van 2012 (-18% t.o.v. 1e kwartaal 2011).

De cijfers van het tweede kwartaal van 2012 worden in juli bekend gemaakt (zowel omzet reclamebranche als het aantal joint promotions), maar gezien het enorme aantal EK joint promotions kunnen we aannemen dat er ook in het tweede kwartaal van 2012 geplust gaat worden. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in