Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet digitale media en entertainment naar bijna 800 miljard USD

Dankzij een steeds digitaler wordende consument stijgt de omzet uit online adverteren en digitale consumentenuitgaven tot zo’n 795…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee vormt de omzet uit digitaal 37,5 procent van de wereldwijde Entertainment & Media omzet. In 2011 was dit nog 28 procent. Dat blijkt uit ’s Global Entertainment & Media Outlook 2012-1016. Volgens PwC hangt de groei nauw samen met de verkoopcijfers tablets en ‘smart devices’ en het groeiend aantal internetaansluitingen. Zo neemt het aantal mobiele internetaansluitingen de komende vijf jaar toe tot 2,9 miljard.

related partner content for mobile comes here

Voor bedrijven in de Entertainment & Media sector is digitaal ‘business as usual’ geworden. Na de onzekerheid van de afgelopen jaren die de omschakeling naar digitaal met zich meebracht, focussen ze zich nu op het optimaal inrichten van de eigen organisatie om in te kunnen spelen op het continu veranderende consumentengedrag. Enerzijds door in te zetten op betere data-analyse en anderzijds door 'de interne Chinese muur tussen online en offline af te breken'.

De sleutel tot succes in deze nieuwe fase is het begrijpen van de consument, aldus PwC. Bedrijven houden de vinger aan de pols door slimme data analyse-tools te ontwikkelen. Een uitdaging in een markt waarin met steeds meer wantrouwen wordt gekeken naar de omgang met privacygevoelige informatie. Een oplossingsrichting is volgens PwC het terugleggen van de controle over persoonsgegevens bij de consument.

'Om data-analyse naar een hoger niveau te kunnen brengen, moet de consument zelf de controle terugkrijgen over zijn persoonsgegevens. Laat de consument de toegevoegde waarde ervaren van het geven van meer privé-informatie. In de vorm van een aanbod op maat of exclusiviteit. Wanneer de consument zich veilig voelt om meer van zichzelf prijs te geven, wordt de relevantie van de informatie voor adverteerders groter, waardoor media-bedrijven op hun beurt een beter rendement kunnen realiseren. Zie het als het creëren van een win-win-win situatie', verklaart Ennèl van Eeden, kenner van de Entertainment & Media sector bij PwC.

Ook in Nederland ziet PwC dat digitaal de nieuwe standaard is geworden. 'Wij verwachten dat bij veel mediabedrijven de silo’s tussen digitaal en traditioneel zullen vervagen. De succesvolle spelers van de toekomst zijn in staat flexibel te zijn en snel in te spelen op technologische verandering en de eisen van de nieuwe generatie digitale consumenten. Dat kan alleen als je de juiste mix van online en offline weet te bieden', zegt Van Eeden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in