Analoge augmented reality voor Philips
Philips maakt scheerapparaten voor mannen met baarden. Hun 'grooming kits' doen het goed in West-Europa en Amerika waar stoer gesoigneerd gezichtshaar nog steeds de mode is.
Maar de Aziatische man houdt van een stoppelvrije look. Om toch een aardige afzetmarkt te kunnen hebben voor hun producten, zal Philips eerst deze mannen moeten overtuigen van het belang van snor en baard. En vooral: hen overhalen te stoppen met scheren.
Geen app
OgilvyAction Taiwan ging op pad met deze missie. Ze wilden de schoongeschoren Taiwanese man laten zien hoe een snor of baard bij hem zou staan en zetten daartoe 'augmented reality' in. Let wel, bij deze 'toegevoegde realiteit' kwam geen app kijken. Het hele concept is gebaseerd op het aloude snorretjes tekenen op portretten in krant en tijdschrift.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Instant Make-over
Het bureau selecteerde diverse hippe kapsalons in Taipei voor hun Philips actie. De mannen die hier aanschoven voor hun periodieke knipbeurt kregen een speciaal geprepareerd theeglas geserveerd met opdruk van snor of baard. Hiermee was de instant make-over een feit: wie het glas naar zijn mond bracht, zag in de spiegel van de kapper meteen hoe gezichtshaar hem zou staan. Ze kregen er ook een kortingsbon bij voor Philips-producten. Volgens OgilvyAction gaf het leeuwedeel van deze mannen achteraf aan te overwegen baard of snor te laten staan.
Bureau: OgilvyAction Taiwan
Klant: Phillips
Regionale ECD: Daniel Comar
CD: Chyi Lin
Assistent Art Director: James Lei
Productie: Jack Wu, Peggy Chou
Designer: Alex Noble, Kenny Foo, Fong Wei Kit
Bron: Adrants
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid