Overslaan en naar de inhoud gaan

Analoge augmented reality voor Philips

(TW) OgilvyAction Taiwan zet het aloude 'snorretjes tekenen' in om mannen te overtuigen dat een baard hen best staat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips maakt scheerapparaten voor mannen met baarden. Hun 'grooming kits' doen het goed in West-Europa en Amerika waar stoer gesoigneerd gezichtshaar nog steeds de mode is.
Maar de Aziatische man houdt van een stoppelvrije look. Om toch een aardige afzetmarkt te kunnen hebben voor hun producten, zal Philips eerst deze mannen moeten overtuigen van het belang van snor en baard. En vooral: hen overhalen te stoppen met scheren.

related partner content for mobile comes here

Geen app
OgilvyAction Taiwan ging op pad met deze missie. Ze wilden de schoongeschoren Taiwanese man laten zien hoe een snor of baard bij hem zou staan en zetten daartoe 'augmented reality' in. Let wel, bij deze 'toegevoegde realiteit' kwam geen app kijken. Het hele concept is gebaseerd op het aloude snorretjes tekenen op portretten in krant en tijdschrift.

Instant Make-over
Het bureau selecteerde diverse hippe kapsalons in Taipei voor hun Philips actie. De mannen die hier aanschoven voor hun periodieke knipbeurt kregen een speciaal geprepareerd theeglas geserveerd met opdruk van snor of baard. Hiermee was de instant make-over een feit: wie het glas naar zijn mond bracht, zag in de spiegel van de kapper meteen hoe gezichtshaar hem zou staan. Ze kregen er ook een kortingsbon bij voor Philips-producten. Volgens OgilvyAction gaf het leeuwedeel van deze mannen achteraf aan te overwegen baard of snor te laten staan.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureau: OgilvyAction Taiwan
Klant: Phillips
Regionale ECD: Daniel Comar
CD: Chyi Lin
Assistent Art Director: James Lei
Productie: Jack Wu, Peggy Chou
Designer: Alex Noble, Kenny Foo, Fong Wei Kit

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in