Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe topman wil DE weer op de kaart zetten

De nieuwe topman van koffie- en theeconcern Douwe Egberts, Michiel Herkemij, wil van DE weer een toonaangevend bedrijf maken. Onder meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Innovatie en omzetten laten groeien', is zijn opdracht, zei Herkemij zaterdag in Het Financieele Dagblad. Volgens Herkemij is er bij sinds 2001 niet meer geïnnoveerd en is het bedrijf 'undermanaged'. Hij wil fors meer gaan uitgeven aan marketing, rond de 9 procent van de omzet in plaats van de huidige 4 procent. Dat is volgens Herkemij veel te weinig voor een bedrijf dat tot de drie grootste consumentenmerken in Nederland hoort.

related partner content for mobile comes here

Ook komt er op zijn initiatief binnen een jaar een publiekscentrum over Douwe Egberts in Amsterdam, dat te vergelijken is met de Heineken Experience.

Douwe Egberts wordt onder de nieuwe naam DE Master Blenders 1753 op 9 juli officieel genoteerd aan de Amsterdamse beurs. Het huidige moederbedrijf Sara Lee, waarvan DE MB zich afsplitst, maakte dat afgelopen donderdag bekend. Er is nog geen introductiekoers bekend.

Bron: FD/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in