Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verbreekt samenwerking NOC*NSF

Unilever Benelux maakte gisteren de nieuwe partnershipstrategie bekend. In de nieuwe strategie is gekozen voor partnerships die inhoudelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever kijkt wat betreft zijn sponsoring de komende jaren vooral naar duurzaamheid en gezondheid & welzijn, en een sterke verankering in de lokale samenleving. Dit betekent onder meer dat Unilever een nieuw partnership met de Johan Cruyff Foundation is aangegaan. En dat het contract met NOC*NSF eind 2012 niet verlengd wordt.

related partner content for mobile comes here

Frank Weijers, chairman Unilever Benelux: ‘Het partnership met NOC*NSF was heel succesvol, zowel op topsport- als op breedtesportniveau. De belangrijkste doelstellingen, zoals het creëren van een nieuwe bedrijfscultuur en het koppelen van onze consumentenmerken aan (top)sport, zijn behaald. Dit, in combinatie met de veranderingen binnen en buiten ons bedrijf, heeft ons doen besluiten in te zetten op een aantal vernieuwende samenwerkingsverbanden. Uiteraard zullen we de komende maanden, samen met NOC*NSF, alles in het werk stellen om de Olympische Spelen in Londen tot een groot succes voor Nederland te maken en blijven we natuurlijk nadenken over mogelijkheden tot samenwerking op een andere manier in de toekomst.’

Gerard Dielessen, directeur van NOC*NSF over de beëindiging van de samenwerking: ‘Met Unilever vertrekt een sterke en succesvolle partner. Uiteraard willen we Unilever bedanken voor al haar energie, creativiteit en activatiekracht van de afgelopen zeven jaar. Er staat ons met de Olympische Spelen in Londen nog een hele mooie zomer vol gezamenlijk geplande activiteiten te wachten. We vinden het jammer, maar hebben begrip voor de keuze en kijken samen of Unilever ook in de toekomst zich op een andere wijze voor NOC*NSF kan blijven inzetten.’

Voetbal
Eerder al werd bekendgemaakt dat in de nieuwe overeenkomst met de KNVB meer wordt ingezet op één enkel merk (Lipton) en het stimuleren van voetbal in de volle breedte.

Vorig jaar tekende Unilever een overeenkomst met Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG). Binnen JOGG werkt Unilever in Rotterdam onder meer samen met de gemeente Rotterdam en met Soufiane Touzani, die door middel van zijn voetbalschool in de deelgemeente Feijenoord kinderen inspireert om meer te gaan sporten en bewegen.

De nieuwe samenwerking met de Johan Cruyff Foundation sluit hier goed op aan, aldus Unilever. Op 1 juni 2012 wordt het contract officieel ondertekend, in bijzijn van Johan Cruyff.

WNF
Een ander voorbeeld van de nieuwe richting die Unilever is opgegaan, is de onlangs aangekondigde samenwerking met het Wereld Natuur Fonds (WNF). De focus bij dit partnership ligt op het stimuleren van consumenten tot milieuvriendelijker gedrag bij het wassen van kleding en het douchen.

Unilever blijft daarnaast als partner verbonden aan het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO) en de Rotterdamse Diergaarde Blijdorp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in