Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer focus op App Loyalty

Honderdduizend of zelfs een miljoen app downloads genereren is iets waar je als Nederlands bedrijf tegenwoordig trots op mag zijn. Door de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wanneer bijvoorbeeld een app in drie jaar tijd een half miljoen keer is gedownload, zullen veel van deze gedownloade apps naar verloop van tijd al lang niet meer worden gebruikt. Dit kan zijn omdat de mobiele gebruiker de app heeft verwijderd of in die tijd een nieuwe smartphone is gaan gebruiken zonder de apps te syncen. Wanneer de gebruiker een ander mobiel platform gaat gebruiken (bijv. van iOS naar Android) is syncen uiteraard sowieso niet mogelijk.

related partner content for mobile comes here

Roel van Eersel (Mocreate) gaf onlangs in al aan, dat hij verwacht dat er meer focus komt in het daadwerkelijk gebruik, dan alleen app installs. Naast app promotie is het heractiveren of app loyaliteit vaak net zo belangrijk. De manieren om te heractiveren zijn talrijk. Veel app ontwikkelaars maken gebruik van push berichten, komen steeds met nieuwe features/updates of zetten gewoon weer appvertising in. Een goed voorbeeld van het steeds implementeren van nieuwe features is de Appie app van Albert Heijn. Vraag is uiteraard wel of die enorme aantal mogelijkheden naar een bepaald moment niet ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid. Uit kwam naar voren dat een kwart van de apps maar éénmalig wordt gebruikt. Op gebied van App Loyalty is er dus nog voldoende te doen. Een eenmalig gebruik hoeft trouwens niet negatief te zijn. Bij sommige marketing apps is eenmalig gebruikt voldoende om de gestelde marketing doelstelling te behalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in