Overslaan en naar de inhoud gaan

Ola start de zomer 'mobiel onvriendelijk'

Mobile Marketing is voor Unilever geen onbekend terrein.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2011 wonnen zij met Cornetto campagne zelfs de s. Sinds deze week is het lente en zullen we Unilever’s ijsmerk Ola wat vaker in de media zien. Ondanks het koude weer was er op Nu.nl app al in dit eerste lente weekend een mobiele campagne te zien met de aantrekkelijke titel: “In één hap zomer”. De campagne verwees echter naar een normale website.

related partner content for mobile comes here

Enkele vragen aan Atva van Zanten (Digital Director van Unilever's mediabureau Mindshare):

Heeft Ola een mobiele strategie voor 2013?
Adva van Zanten: ‘We hebben de intentie voor dit jaar om vooral Magnum/Cornetto mobiel zichtbaar te maken. De mobiele strategie valt samen met social, aangezien veel social media via mobile verloopt. We proberen mobiel hoger op de agenda te krijgen bij Unilever.’

De huidige mobile advertising verwijst echter naar een normale website toe. Om deze website op de smartphone lastig te lezen. Vraag is of consumenten het geduld hebben om in te zoomen. Is het dan wel verstandig om een mobiele campagne te lanceren?
Atva van Zanten: ‘Dit komt door de tijdsframe en interne communicatie. De mobile campagne is binnen een week opgezet. Er is niet of onvoldoende nagedacht over een mobiele landings pagina.’
Kun je hiermee dan wel een goede conversie behalen en een succesvolle case opbouwen?
Atva van Zanten: 'Vraag is of mobiel wel het beste is kanaal voor conversie is. Bij deze mobiele campagne gaat het meer om awareness en dat merken mobiel inzetten en daarvan leren.'
MEC heeft reeds enkele maanden een mobile director in dienst. Heeft Mindshare ook een mobile manager?
Atva van Zanten: 'We hebben Digital Directors, waar iedereen zijn eigen specialisme heeft. Mijn collega Wouter Swenneker is degene die we kunnen aanspreken bij mobiele vragen. Hij is niet betrokken geweest bij deze mobiele campagne.'

Wat gaan jullie dit zomerseizoen op mobiel gebied doen voor Ola?
Atva van Zanten: 'Vooral voor Cornetto en de nieuwe smaken van Magnum zullen we mobiel gaan inzetten. Door in te haken op het weer, zullen we hier relevantie proberen te claimen op mobiel.'


Screenshots Ola mobile campagne (iPhone):


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in