Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingprofessor CB Bhattacharya: ‘Doe gewoon goed om het goed doen zelf’

Professor of Marketing aan de University of Pittsburgh: ‘Hoger management belonen met aandelenopties werkt kortetermijndenken in de…
CB Bhattacharya
CB Bhattacharya
© H.J. Zoffer Chair in Sustainability and Ethics at the Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh
CB Bhattacharya
CB Bhattacharya
© H.J. Zoffer Chair in Sustainability and Ethics at the Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh

Zo’n vijf jaar geleden ontstond een diepgevoelde moeheid rond duurzaamheid, verantwoord ondernemen en vooral de term ‘purpose’. Ineens stonden we in de rij om purpose dood te verklaren. Heel begrijpelijk, omdat er aan de term ‘purpose marketing’ iets kleefde van ‘groen lullen wat grijs is’. Maar het was wel tegen beter weten in. De urgentie die we nu voelen ten aanzien van – vooral – climate change is een stuk groter, maar voelden we toen ook al. Voor de huidige generatie marketeers geldt dan ook dat het onderwerp voor de rest van hun carrière bij ze zal blijven. En dat is dan weer een goede reden om wetenschappelijk onderzoek te doen naar marketing en verantwoord ondernemen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in