Marketingprofessor CB Bhattacharya: ‘Doe gewoon goed om het goed doen zelf’
Professor of Marketing aan de University of Pittsburgh: ‘Hoger management belonen met aandelenopties werkt kortetermijndenken in de…
Zo’n vijf jaar geleden ontstond een diepgevoelde moeheid rond duurzaamheid, verantwoord ondernemen en vooral de term ‘purpose’. Ineens stonden we in de rij om purpose dood te verklaren. Heel begrijpelijk, omdat er aan de term ‘purpose marketing’ iets kleefde van ‘groen lullen wat grijs is’. Maar het was wel tegen beter weten in. De urgentie die we nu voelen ten aanzien van – vooral – climate change is een stuk groter, maar voelden we toen ook al. Voor de huidige generatie marketeers geldt dan ook dat het onderwerp voor de rest van hun carrière bij ze zal blijven. En dat is dan weer een goede reden om wetenschappelijk onderzoek te doen naar marketing en verantwoord ondernemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid