Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantgerichtheid begint bovenaan

Geen enkele organisatie kan het zich nog permitteren niet over klantgerichtheid na te denken. Bij het invoeren van een klantgerichte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe kan zo’n klantgerichte oriëntatie nu het beste worden ingevoerd? En wat zijn daarbij de succesfactoren? Uit een vergelijking tussen twee Amerikaanse scholen die allebei hun eerste schreden zetten op het pad van de klantgerichtheid, komen enkele opvallende conclusies naar voren.
In de eerste plaats blijkt dat er een belangrijke rol is weggelegd voor het management. Als de top van de organisatie niet zelf laat zien wat klantgerichtheid inhoudt, is de kans groot dat de medewerkers, in dit geval de leraren, er weinig mee doen. Die medewerkers moeten ook weten wat er van ze verwacht wordt. Op vage missiestatements zit niemand te wachten, wel op aansprekende voorbeelden van praktijksituaties. Hoe moet je omgaan met lastige klanten, en hoe kun je als medewerker bijdragen aan de positieve beeldvorming over de organisatie?
Ook de ouders en leerlingen zelf moeten er bij betrokken worden. Door hen te vragen wat ze verwachten van de organisatie, en wat er wel of niet goed gaat, blijkt wat operatie klantgerichtheid in de praktijk oplevert.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Journal of Marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in