Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale beroepenoriëntatie moet braindrain voorkomen

Het Technocentrum Flevoland heeft een beroepenoriëntatie via internet ontwikkeld. Deze moet jongeren bewust maken van de keuzes die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Flevoland heeft te maken met een 'braindrain', veel Flevolandse studenten kiezen voor een studie en stageplek buiten Flevoland en gaan mede daardoor ook buiten de provincie aan het werk.

related partner content for mobile comes here

Scholieren krijgen met een beeld van het aanbod aan beroepen in hun eigen omgeving. Voor het bedrijfsleven is het een mogelijkheid om de onderneming te profileren en om concrete loopbaanperspectieven te schetsen.

Onderzoek wees onder meer uit dat voor scholieren internet een ideaal communicatiemiddel is. Ruim negentig procent van de jongeren is 'online'. De digitale beroepenoriëntatie gaat een vast onderdeel uitmaken van het beroepskeuzeprogramma op school.

De site zal pas in oktober 2004 operabel zijn. Nu staat er op de site een demo-versie, ontwikkeld door studenten communicatie van Hogeschool Windesheim en studenten digitale communicatie van Hogeschool Utrecht. De site moet vanaf oktober 2004 in de lucht zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in