Overslaan en naar de inhoud gaan

Intelligence Group start continu arbeidsmarkt(communicatie) onderzoek

Intelligence Group komt in april dit jaar met de eerste publicaties van de arbeidsmarktvertrouwensindex. Gevraagd wordt bijvoorbeeld naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op basis van een maandelijks onderzoek onder 1.250 leden van de Nederlandse beroepsbevolking wordt nauwkeurig gemeten welke verwachtingen men heeft op de arbeidsmarkt. Op grond van de uitkomsten publiceert Intelligence Group maandelijks een indexcijfer voor het vertrouwen dat de Nederlandse beroepsbevolking in de arbeidsmarkt heeft. Grondslag voor de index is het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek AGO 2003, dat Intelligence Group vorig jaar heeft uitgebracht. AGO 2003 is een onderzoek naar mediagedrag en arbeidsmotieven onder 16.000 leden van de Nederlandse beroepsbevolking.

related partner content for mobile comes here

De arbeidsmarktvertrouwensindex maakt inmiddels deel uit van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek AGO 2004. Dat onderzoek wordt sinds december vorig jaar continu uitgevoerd. In 2004 zullen maandelijks ook andere ontwikkelingen worden gemonitord. Dat zijn onder andere de ontwikkelingen in de populariteit van vacaturesites onderling, het gevecht tussen print en internet op de arbeidsmarkt en de ontwikkeling van het werkgeversimago van de grootste Nederlandse werkgevers. Het effect van een boekhoudschandaal, een overname of een slechte financiële prestatie kan dan meteen zichtbaar worden gemaakt.
Daarnaast worden iedere maand speciale onderwerpen belicht. Komende maanden is dat aanvullend onderzoek naar het Nederlandse diversiteitbeleid en studentrecruitment.
Het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) is een onafhankelijk arbeidsmarkt-(communicatie)onderzoek dat in samenwerking met de Stichting voor Economisch Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam is opgezet.

Tegelijkertijd met het AGO onderzoek loopt het Minderheden Onderzoek op de Arbeidsmarkt (MOA). Op basis van beide onderzoeken worden eind februari de resultaten gepresenteerd over de effecten van het Nederlandse diversiteitsbeleid. Daarnaast zullen de verschillen en overeenkomsten worden gepresenteerd tussen het arbeidsmarktgedrag van de TSMA (Turkse, Surinaamse, Marokkaanse en Antiliaanse) doelgroep vergeleken met de autochtone Nederlandse beroepsbevolking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in