Intelligence Group start continu arbeidsmarkt(communicatie) onderzoek
Op basis van een maandelijks onderzoek onder 1.250 leden van de Nederlandse beroepsbevolking wordt nauwkeurig gemeten welke verwachtingen men heeft op de arbeidsmarkt. Op grond van de uitkomsten publiceert Intelligence Group maandelijks een indexcijfer voor het vertrouwen dat de Nederlandse beroepsbevolking in de arbeidsmarkt heeft. Grondslag voor de index is het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek AGO 2003, dat Intelligence Group vorig jaar heeft uitgebracht. AGO 2003 is een onderzoek naar mediagedrag en arbeidsmotieven onder 16.000 leden van de Nederlandse beroepsbevolking.
De arbeidsmarktvertrouwensindex maakt inmiddels deel uit van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek AGO 2004. Dat onderzoek wordt sinds december vorig jaar continu uitgevoerd. In 2004 zullen maandelijks ook andere ontwikkelingen worden gemonitord. Dat zijn onder andere de ontwikkelingen in de populariteit van vacaturesites onderling, het gevecht tussen print en internet op de arbeidsmarkt en de ontwikkeling van het werkgeversimago van de grootste Nederlandse werkgevers. Het effect van een boekhoudschandaal, een overname of een slechte financiële prestatie kan dan meteen zichtbaar worden gemaakt.
Daarnaast worden iedere maand speciale onderwerpen belicht. Komende maanden is dat aanvullend onderzoek naar het Nederlandse diversiteitbeleid en studentrecruitment.
Het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) is een onafhankelijk arbeidsmarkt-(communicatie)onderzoek dat in samenwerking met de Stichting voor Economisch Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam is opgezet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTegelijkertijd met het AGO onderzoek loopt het Minderheden Onderzoek op de Arbeidsmarkt (MOA). Op basis van beide onderzoeken worden eind februari de resultaten gepresenteerd over de effecten van het Nederlandse diversiteitsbeleid. Daarnaast zullen de verschillen en overeenkomsten worden gepresenteerd tussen het arbeidsmarktgedrag van de TSMA (Turkse, Surinaamse, Marokkaanse en Antiliaanse) doelgroep vergeleken met de autochtone Nederlandse beroepsbevolking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid